Conform ”AGER: Amway's Global Entrepreneurship Report”, 38% dintre români au declarat că îşi doresc să devină antreprenori. De asemenea, aproape jumătate dintre cei chestionaţi consideră că antreprenoriatul le poate aduce o a doua sursă de venituri, în timp ce 40% au spus că acest statut i-ar face independenţi faţă de angajator. La polul opus, la nivel european, antreprenoriatul este considerat o cale către independenţă (44%), respectiv împlinire profesională (43%).

Revenind la rezultatele studiului, înregistrate la nivel local, principalele obstacole în calea antreprenoriatului sunt, în viziunea românilor, teama de eşec (85% dintre respondenţi), în creştere abruptă faţă de 60% dintre răspunsurile consemnate în 2014, şi cu mult peste media europeană de 69%. În plus, numai 19% dintre respondenţi au indicat că societatea românească ar fi prietenoasă cu antreprenorii, în uşoară scădere faţă de 22%, în 2014.

AGER este un studiu la nivel global realizat de Amway în parteneriat cu catedra de strategie si organizare din cadrul Universitatii Tehnice din Munchen. Colectarea datelor în teren a fost coordonată de Studiul a Gesellschaft fuer Konsumforschung (GfK) Nuremberg (TUM).

Grupul-ţintă intervievat în perioada 26 mai – 15 iunie 2015 a fost format din 1.084 de femei şi bărbaţi în vârstă de peste 15 ani. Cercetarea s-a realizat prin metoda interviurilor individuale, în conformitate cu procedura Omnibus (PAPI-Technology), de către Gesellschaft fuer Konsumforschung (GfK) Nuremberg şi Technical University Munich (TUM). (Sursa: Agerpres)