De asemenea, compania şi-a stabilit ca obiectiv în următorii cinci ani o majorare anuală a veniturilor de 10% şi a profitului de 15-20%. 

În Europa, Starbucks va deschide o unitate din gama sa de vârf, Reserve Roastery and Tasting Room, astfel încât pe plan global va ajunge la cinci astfel de unităţi. 

Miercuri, acţiunile Starbucks au urcat la Bursa de la New York cu 0,3%, la 57,60 dolari. Anul acesta, titlurile au scăzut cu 4,3%. 

Recent, Starbucks şi-a anunţat intenţia de a-şi dubla numărul de unităţi din China, până la 5.000 de cafenele în anul 2021. 

Aceasta ar însemna că zilnic, în următorii cinci ani, Starbucks va deschide o nouă cafenea în China, chiar dacă economia chineză înregistrează în prezent cel mai slab ritm de creştere din ultimii 25 de ani. Pentru a supraveghea dublarea numărului său de cafenele din China, Starbucks a promovat-o pe Belinda Wong în calitatea de CEO al Starbucks China. Wong a fost anterior preşedinte al Starbucks China după o carieră de 16 ani în cadrul companiei americane. 

Starbucks operează în China de 17 ani, iar a doua economie a lumii a fost o piaţă cheie de dezvoltare pentru Starbucks, care în prezent are 2.300 de cafenele în peste 100 de oraşe din China, de la aproximativ 400 de cafenele în 2011. 

"A trebuit să educăm mulţi tineri chinezi despre ceea ce înseamnă cafeaua. În urmă cu cinci ani, majoritatea clienţilor noştri erau expaţii şi turiştii din China. În prezent sunt în principali chinezii", a declarat directorul general de la Starbucks, Howard Schultz. Acesta a adăugat că se aşteaptă ca la un moment dat China să devanseze SUA, devenind cea mai mare piaţă a sa. Cu sediul în Seattle, Starbucks are aproximativ 13.000 de cafenele în SUA. 

În România, Starbucks operează prin AmRest, un dezvoltator internaţional de restaurante, prezent în 13 ţări, cu un portofoliu vast de branduri cunoscute la nivel mondial. 

AGERPRES