Groupe Auchan S.A. va achiziţiona operaţiunile de retail alimentar ale Metro din Europa de Est (România, Polonia, Rusia şi Ucraina) pentru 1,1 miliarde de euro, iar perspectiva negativă reflectă opinia S&P că indicatorii financiari ai Auchan s-ar putea micşora considerabil, într-o perioadă în care condiţiile de pe pieţe sunt dificile, politica financiară a companiei a devenit mai agresivă, iar tranzacţia ar putea dilua profilul de afaceri al Auchan.

Tranzacţia, care ar urma să se finalizeze la mijlocul anului viitor, va spori datoria Auchan cu aproximativ 1,8 miliarde de euro, apreciază S&P. Agenţia încă vede profilul de risc financiar al retailerului francez ca ‘modest’, conform criteriilor S&P.

De asemenea, agenţia apreciază că tranzacţia va dilua profitabilitatea companiei cel puţin în următorii doi ani deşi apoi ar putea sprijini profilul de risc financiar dacă riscurile de execuţie sunt gestionate corespunzător.

Auchan intenţionează să îmbunătăţească performanţele activelor achiziţionate impunând reducerea costurilor şi o strategie de reducere a preţurilor. Deşi preţurile mai scăzute ar putea creşte veniturile în timp, în viitorul apropiat ar putea afecta marjele de profit brut.

Tranzacţia va reduce moderat expunerea Auchan la Spania şi Italia, dar S&P crede că beneficiul diversificării furnizat de pieţele din Europa de Est este limitat din cauza performanţelor economice ale acestor state care în mod istoric sunt corelate cu cele ale zonei euro.

Grupul Auchan a anunţat săptămâna trecută achiziţionarea de la Metro a hipermarketurilor Real deschise în patru ţări din Europa Centrală şi de Est, inclusiv în România, pentru suma de 1,1 miliarde euro.

Astfel, Auchan va prelua activităţile operaţionale şi activele imobiliare corespondente ale filialelor Metro în Polonia, România, Rusia şi Ucraina.

Al 12-lea grup de distribuţie din lume, Auchan este prezent în 12 ţări şi are 269.000 colaboratori. Compania este organizată în cinci mari divizii: hipermarketuri (655 magazine integrate şi 23 în mandate de gestiune, asociate şi în franciză), supermarketuri (767 integrate şi 1.665 în franciză sau asociate), divizia imobiliară (Immochan), bancă (Oney Banca Accord) şi e-commerce, cărora li se adaugă alte activităţi şi direcţii de creştere.
SURSA: Agerpres