Practic, ai un proiect în jurul căruia dezvolţi o reţea socială căreia îi pui la dispoziţie câteva servicii legate de proiect. Membrii reţelei oferă bani în schimbul serviciilor la care au acces, ajutând astfel crearea sau dezvoltarea produsului respectiv.

Această idee de finanţare nu este una nouă, însă internetul a uşurat accesul la comunităţi extinse dispuse să susţină anumite proiecte. Acum există un public ţintă mult mai larg şi mai nişat.

Anul trecut, peste 18.000 de proiecte au fost finanţate cu succes prin intermediul Kickstarter, cel mai mare site de crowdfunding din lume. Un volum de 320 mil. dolari a fost atras de 2,2 milioane de oameni, făcând posibile o serie de proiecte creative. Jocurile, o categorie care include jocurile video, cu cărţi şi cu table, a atras cele mai multe fonduri, cu 83 mil. dolari investite în peste 900 de proiecte.

În total, 44% din proiectele lansate anul trecut au reuşit să îşi strângă banii de care aveau nevoie în dezvoltare, dar rata de succes a variat de la un banal 26% în domeniul modei până la un însufleţit 74% în zona proiectelor de dans.
Şaptesprezece proiecte au strâns peste un milion de dolari fiecare în 2012. Proiectele din tehnologie au primit cele mai mari donaţii, cu o medie de 107 dolari pe susţinător (finanţator).

Cel mai mare proiect de până acum, dezvoltat prin intermediul Kickstarter, este Pebble, un ceas care se conectează la smarthphone prin Bluetooth, care a primit aproape 150 de dolari de la fiecare donator şi a strâns în total 10,3 milioane de dolari în luna mai. (Primele produse finalizate trebuie să ajungă la donatori săptămâna viitoare).

Potrivit Kickstarter, volumul total colectat anul trecut a crescut cu peste 200%, comparativ cu 2011. După ce şi-a deschis uşile şi pentru proiecte din Marea Britanie, în octombrie anul trecut, site-ul se aşteaptă la o continuare a creşterii şi în 2013.

SURSA: The Economist