Shein este pus la plată. Autoritatea italiană de supraveghere a concurenței (AGCM) a aplicat o amendă de un milion de euro companiei care administrează operațiunile Shein în Europa. Platforma de retail din China a fost acuzată de comunicare înșelătoare în legătură cu impactul pe care produsele vândute le au asupra mediului.

Shein, amendă usturătoare în Italia

Italia a luat măsuri și a aplicat o amendă usturătoare marii companii din industria de fast-fashion. Motivul principal a fost faptul că Shein nu și-a respectat promisiunile legate de protejarea mediului, transmite Politico.eu.

„A adoptat o strategie de comunicare înșelătoare cu privire la caracteristicile și impactul de mediu al produselor sale de îmbrăcăminte”, acuză AGCM.

Potrivit AGCM, sancțiunea a dată companiei Infinite Styles Services Co. Ltd, firma responsabilă de gestionarea site-urilor Shein pe continentul european. Aceasta ar fi promovat produse prin mesaje vagi, exagerate sau chiar false privind sustenabilitatea și caracterul reciclabil al articolelor de îmbrăcăminte comercializate.

„Mesaje și afirmații de mediu înșelătoare și/sau înșelătoare… în promovarea și vânzarea produselor de îmbrăcăminte marca Shein, în unele cazuri, vagi, generice și/sau excesiv de emfatice, iar în altele, înșelătoare sau omisive”, se arată în comunicatul AGCM.

AGCM a inclus și alte probleme pe lista de acuzații adresate gigantului din industria fast fashion. Autoritatea italiană a precizat că afirmațiile făcute de retailerul de fast-fashion sugerau că hainele ar fi realizate exclusiv din materiale reciclabile și sustenabile, o informație catalogată drept nerealistă, având în vedere tipurile de fibre folosite și infrastructura actuală de reciclare.

Planuri de reducere a emisiilor, doar pe hârtie

Totodată, AGCM a criticat planurile comunicate de Shein privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 25% până în 2030 și atingerea neutralității climatice până în 2050, considerând aceste angajamente drept vagi și nesusținute de fapte concrete. Autoritatea notează că, în realitate, emisiile generate de companie au crescut în anii 2023 și 2024.

În replică, Shein a transmis printr-un comunicat că a colaborat pe deplin cu autoritățile italiene și a implementat măsuri rapide pentru a remedia problemele semnalate. Compania susține că toate afirmațiile de pe site-ul său referitoare la mediu au fost revizuite pentru a deveni „clare, specifice și conforme cu legislația în vigoare”.