În secțiunea Săvârșin – Ilteu (interval km 540+302 – Săvârșin – km 533+246 – Ilteu), de pildă, demontarea suprastructurii (fir I) a fost finalizată, la fel acțiunile ce vizau aranjarea pietrei sparte. Se lucrează în continuare la săpături/ umpluturi în zonele de la limita cu calea ferată deja existentă, dar și la aroncamentele de pe taluze la contactul cu lotul 2c. La stația Săvărșin (interval km 542+670 – km 540+302) se execută lucrări de terasare de la km 541+500, la km 542+670 pe liniile 1 si II, iar de la km 541+000 până la km 540+300 sunt în curs de executare amenajări PSS, stâlpii LC și asternerea pietrei sparte. În plus, se execută umplutura între peronele 1 și 2, în vreme ce peronul liniei 1 a fost finalizat până la nivelul cotă beton. La pasarela pietonală a fost montată structura de rezistență și este în lucru rampa militară (asfaltul a fost turnat). Stadiul lucrărilor la clădirea de mentenanță era, potrivit specialiștilor Astaldi, următorul: „Structura de rezistență metalică și din beton armat a fost finalizată (cu excepția zonei scărilor și a grinzilor de conectare între stâlpi), au fost furnizate materialele destinate închiderilor arhitectonice, iar acoperișul clădirii-anexă este gata. La clădirea pentru călători a fost curățat subsolul, s-a desfăcut tencuiala, s-au creat spațiile interioare la etaj”.

Vești bune dinspre Mureș

În secțiunea Varadia – Săvârșin (interval km 548+550, Varadia de Mureș – km 542+670, Săvârșin) s-a redeschis firul II Săvârșin – Varadia, după ce în prealabil a fost reabilitat (cu excepția porțiunii de 1 km de ocolire a unui sit arheologic). Pe partea firului I a fost realizat primul strat de piatră spartă – de la km 542+670 până la km 543+100 și pe toate zonele din variantă care nu interferează cu firul în circulație. Au fost conturate drumurile tehnologice și lucrările de aroncamente la protecția taluzului. De asemenea, la podurile din punctele 542+775 și 543+983, pe partea cu fir I, a fost finalizată hidroizolația, a fost turnat betonul de protecție și așternut primul strat de piatră spartă. În punctul km 542+775 a fost construit un pod rutier provizoriu, iar linia (aeriană) de înaltă tensiune a fost relocată în perimetrul km 543+100. Inginerii Astaldi ne-au oferit câteva informații și despre stadiul lucrărilor în punctul stația Varadia de Mureș – interval km 550+950 – km 548+550: „Se lucrează la peronul liniei 1, unde se execută rampele, zonele monolite și umplutura până la cota DP. Același lucru se întâmplă la peronul liniei 1-II, cu mențiunea că aici a fost realizată și structura metalică a copertinei, și structura metalică a pasarelei pietonale”. În punctul Pod km 549+612 (pod 13), culeele C1 si C2 au fost finalizate până la cota banchetă cuzineți, iar umplutura cu balast din spatele culeelor a fost stabilizată cu ciment. S-a ridicat inclusiv un pod provizoriu destinat circulației auto. La clădirea care va adăposti călătorii au fost finalizate planșeul și șapa, au fost distribuite materialele necesare instalațiilor și arhitecturii de ansamblu, au fost montați stâlpii la linia de contact în cap X și urmează să demareze lucrările la pasarela pietonală.

Splash

102,018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul  Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest

 

Cifră

120 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de marfă pe segmentul de cale ferată reabilitat de firma Astaldi și partenerii ei

Splash

Linia de cale ferată supusă reabilitării pe traseul Frontieră – Curtici – Simeria este dublă și electrificată. Pe cuprinsul ei se vor regăsi doisprezece puncte de staționare, dintre care șapte stații și cinci halte de călători

Splash

Segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, care va uni România cu Europa de Vest, se desfășoară pe suprafața a două județe: Arad și Hunedoara

Cifră

160 km/oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria