Compania StarBev deţine 9 fabrici de bere în Europa Centrală şi de Est (CEE), generând vânzări în 2011 de circa 0,7 miliarde Euro şi profit operaţional de 241 de milioane Euro. Preţul de cumpărare reprezintă un multiplu aproximativ de 11 al valorii EBITDA. “Achiziţia StarBev se încadrează perfect în strategia Molson Coors de dezvoltare a portofoliului de mărci premium şi de extindere către pieţele cu potenţial de creştere din toată lumea,” a spus Peter Swinburn, Preşedinte şi CEO Molson Coors.
“Piaţa de bere din Europa Centrală şi de Est este atractivă, având tendinţe istorice de dezvoltare şi potenţial de revenire pe masură ce regiunea se întoarce la ratele de creştere din perioada pre-criză”.
„StarBev, ca lider de piaţă în regiunea CEE, oferă companiei Molson Coors o platformă importantă de creştere şi un fundament excelent de la care să extindem mărcile noastre-cheie, cum este Carling, în Europa Centrală şi de Est. Staropramen, marca internaţională flagship a companiei StarBev, va îmbogăţi – de asemenea – portofoliul nostru în unele dintre pieţele pe care suntem prezenţi sau pe care le avem în vedere,”, adaugă acesta. Cu un număr de peste 4.100 de angajaţi, compania de bere StarBev deţine operaţiuni de producţie în Republica Cehă, România, Serbia, Croaţia, Bulgaria, Ungaria, Muntenegru şi vinde mărcile sale atât pe aceste pieţe, cât şi în Bosnia-Herzegovina şi Slovacia. Aflat în topul primelor trei companii de bere în fiecare dintre aceste pieţe, StarBev produce anual 13,3 milioane hectolitri. Portofoliul său de peste 20 de mărci cuprinde campionii locali Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ozusko, Jelen şi Niksicko, precum şi mărcile Stella Artois, Beck’s, Hoegaarden, Lowenbrau şi Leffe distribuite sub licenţă.În urma achiziţiei, Molson Coors estimează că o parte semnificativă din veniturile sale vor proveni din pieţele emergente şi cele de creştere. Este de aşteptat ca pieţele din CEE să beneficieze pe termen lung de tendinţele de creştere a volumului şi a consumului per capita.  Peter Swinburn a continuat “Încheierea de achiziţii targetate care extind prezenţa noastră globală şi conduc la creşterea valorii în beneficiul acţionarilor reprezintă un pilon-cheie al strategiei noastre de creştere declarate. Ne angajăm să fim un cumpărător disciplinat. Credem că această achiziţie atractivă din punct de vedere financiar, care îndeplineşte toate cerinţele noastre de obţinere a unui randament corespunzător capitalului investit, este în linie cu aceste obiective”.Molson Coors estimează că tranzacţia va avea rezultate în beneficiul acţionarilor în primul an integral de operare şi va genera până în 2015 aproximativ 50 de milioane USD prin implementarea de sinergii operationale, în principal provenind din eficientizarea procesului de producţie, achiziţii, sistematizări şi arii adiacente. Tranzacţia urmează să fie aprobată de autorităţile europene în domeniul concurenţei, finalizarea sa fiind estimată pentru al doilea trimestru al anului 2012. În urma încheierii tranzacţiei, StarBev va opera ca o unitate de business de sine-stătătoare în cadrul Molson Coors, iar sediul său central va rămâne în Republica Cehă. Molson Coors are asigurate resursele de finanţare pentru a încheia procesul de achiziţie.
La cursul de schimb valutar curent, finanţarea permanentă a achiziţiei este prevăzută să fie alcătuită din 3 miliarde USD din surse proprii şi împrumuturi, la care se adaugă 500 de milioane de Euro (667 milioane USD) obligaţiuni emise către vânzător, care le permit acestora să participe în tranzacţii viitoare. Molson Coors estimează menţinerea categoriei “investment grade” în urma încheierii tranzacţiei.Morgan Stanley & Co. LLC a condus tranzacţia efectuată de Molson Coors în calitate de consultant financiar principal, alături de Barclays Capital şi Deutsche Bank Securities care au co-participat în calitate de consilieri financiari.
Morgan Stanley Senior Funding, Inc. si Deutsche Bank Securities asigură angajamentul de finanţare în această tranzacţie. Kirkland & Ellis LLP a asigurat companiei Molson Coors asistenţă juridică. Molson Coors Brewing Company este una dintre cele mai mari companii de bere din lume. Segmentele de operare ale companiei includ Canada, Statele Unite, Marea Britanie şi Molson Coors International (MCI). Compania are un portofoliu diversificat de branduri deţinute şi branduri partenere, printre care renumitele mărci Coors Light, Molson Canadian si Carling.

Molson Coors este listat în Dow Jones Sustainability Index 2011 (DJSI), cel mai cunoscut indicator de performanţă la nivel mondial în domeniul sustenabilităţii corporaţiilor globale.