„Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA) – Departamentul pentru Turism recomandă evitarea deplasărilor care nu sunt necesare în Republica Populară Chineză, având în vedere că există un focar de pneumonie virală (coronavirus) în provincia Hubei, localitatea Wuhan.

Totodată turiştii care şi-au cumpărat vacanţe în Republica Populară Chineză, în provinciile afectate de pneumonie virală (coronavirus), şi vor să îşi anuleze călătoria, au posibilitatea să îşi recupereze integral sumele plătite către operatorii de turism, însă nu pot beneficia de despăgubiri suplimentare”, se precizează într-un comunicat.

Ministerul de resort aminteşte, în acest sens, că articolul 13, alin. (3) din Ordonanţa nr. 2/2018 privind comercializarea pachetelor de servicii de călătorie, prevede: „Prin excepţie de la alin. (1), călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinaţie sau în vecinătatea imediată a acestuia şi care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinaţie”.

Prin circumstanţe inevitabile şi extraordinare înţelegem, conform art. 3, alin. (3) din Ordonanţa nr. 2/2018 „o situaţie care nu poate fi controlată de partea care invocă o astfel de situaţie şi ale cărei consecinţe nu ar fi putut fi prevăzute şi evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile”.

Potrivit sursei citate, începând cu data de 27 ianuarie, comercializarea şi executarea pachetelor de servicii turistice pe teritoriul Chinei este suspendată de către Ministerul Culturii şi Turismului din respectiva ţară printr-un ordin, în încercarea de a preveni şi ţine sub control răspândirea infecţiilor cauzate de coronavirus.

„În acest sens, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din Republica Populară Chineză face apel către furnizorii de servicii turistice interne şi internaţionale, printr-o scrisoare deschisă semnată pe 26 ianuarie, pentru acordarea de sprijin turiştilor în vederea recuperării sumelor achitate în cazul în care aceştia solicită anularea excursiei”, relevă comunicatul MEEMA, citat de Agerpres.

Totodată, cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Beijing: +861065323616, Consulatului General al României în Regiunea Administrativă Specială Hong Kong: +85225233813, +85225233817 şi Consulatului General al României la Shanghai: +862162701146, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă.

De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie telefoanele de permanenţă ale misiunii diplomatice a României în R.P. Chineză +8618611737488, Consulatului General al României la Shanghai: +8613701949075 şi Consulatului General al României în R.A.S. Hong Kong a Republicii Populare Chineze: +85296137370.

În acest context, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) recomandă consultarea paginilor de internet http://hongkong.mae.rohttps://ec.europa.eu/consularprotectionhttp://www.mae.ro şi reaminteşte faptul că, pe durata deplasărilor în străinătate, cetăţenii români au la dispoziţie aplicaţia „Călătoreşte în siguranţă” (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie, precum şi serviciul de alertă prin SMS, aferent campaniei de informare „Un SMS îţi poate salva viaţa!”.


Te-ar putea interesa și: