Romanii vor cheltui in urmatoarele doua saptamani ale lunii decembrie aproximativ 50 milioane de RON pentru achizitionarea de produse din segmentul de entartaiment si gaming, conform estimarilor Flamingo International, unul dintre cei mai importanti retaileri de pe piata locala de electronice, electrocasnice si IT&C.

Conform reprezentantilor companiei, in perioada premergatoare Craciunului romanii se indreapta preponderent spre segmentul de entartaining si gaming, in ciuda crizei financiare. “Produse precum MP3, console de jocuri, produse de tip gadget (foto, video), si bineinteles notebook-urile, vor fi cele mai vandute produse in sezonul de iarna”, apreciaza oficialii Flamingo.

“In pofida crizei economice pe care o traversam in momentul actual, decembrie ramane prin traditie o luna profitabila in ceea ce priveste valoarea vanzarilor estimate pentru magazinele Flamingo Computers, Flanco si Flanco World, fapt sustinut si de primele 2 saptamani ale lunii decembrie in care am inregistrat o crestere de 100% a vanzarilor totale comparativ cu luna noiembrie”, a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International. Acesta a mai precizat ca tendinta sa fie mentinuta pana la finele lunii decembrie.

Flamingo International se asteapta ca ultimele doua saptamani ale lunii decembrie sa genereze vanzari de peste 65% din valoarea totala estimata pentru sezonul de iarna.

„Pentru a putea sustine estimarile anuntate pentru sezonul de iarna, am inceput deja sa implementam un plan de actiuni care sa asigure o forta buna a vanzarilor si sa minimizeze efectele crizei financiare atat cat este posibil”, au mai spus oficialii companiei.

Potrivit acestora, 25-30% din cifra de afaceri a Flamingo international din acest an este asigurata de vanzarile ce vor fi optinute in perioada Sarbatorilor de iarna.

Retailerul se asteapta in acest an la vanzari de 200 milioane de euro, in scadere cu 5% fata de estimarile initiale, de 210 milioane de euro. Aceasta schimbare a fost detreminata de impactul psihologic pe care le-au avut mesajele privind criza financiara in randul clientilor. La aceasta se adauga si noile norme de crediatare ale BNR care fac mult mai dificla obtinerea unui credit.

In 2007, Flamingo International a inregistrat un profit de 528.000 de euro si o cifra de afaceri de 171 mil. euro.

Flamingo International se afla pe piata din Romania incepand din anul 1994, axandu-se pe comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice. Din 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.

Sursa: Flamingo International