Mai exact, în luna iunie a acestui an, peste 10.000 de autoturisme noi au fost înmatriculate în România, în scădere cu 27,8% faţă de luna similară a anului trecut, conform datelor APIA, care citează statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

„Conform datelor comunicate de către DRPCIV (Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor), în luna iunie a.c. au fost înmatriculate în România 10.161 autoturisme noi, cu 27,8% mai puţine decât în luna similară a anului 2019. Ca şi în Europa, pandemia COVID-19 a fost principalul factor al acestei evoluţii, deşi, în România, dealership-urile au rămas deschise în toată această perioadă.

Ca urmare, după primele 6 luni din acest an, România înregistrează o scădere destul de importantă, de 30,7%, dar mai puţin amplă comparativ cu evoluţia înregistrată în cele mai mari pieţe europene, care consemnează scăderi între 34,5% (Germania) şi 50,9% (Spania)”, se spune într-un comunicat al APIA.

În ceea ce privește top 5 mărci autoturisme înmatriculate în luna iunie în funcţie de volume, potrivit datelor DRPCIV acestea sunt: Dacia 3.600 unităţi (-4,6% faţă de luna iunie 2019), Renault 808 (-41,5%), Hyundai 700 (-3,2%), Toyota 650 (+16,9%), Volkswagen 620 (-41,8%).

Mai puține mașini rulate

De cealaltă parte, la categoria autoturisme rulate, cele 26.552 unităţi înmatriculate în luna iunie 2020 sunt cu 21% mai puţine decât în luna similară din 2019 (de 2,6 ori mai multe decât cele noi), generează pe ansamblul primelor 6 luni din 2020 un volum total de 217.701 unităţi, ceea ce reprezintă o scădere totală de doar 16,6% (cele noi -30,7%) faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus), acestea înregistrează în luna iunie 2020, o scădere generală de 14,8% (dar LCVs în creştere cu +6,4%), iar pe ansamblul primelor 6 luni din acest an, o scădere generală de 33%.

„După contracţia pieţei auto din primele luni ale anului 2020 (ianuarie – februarie), impactul COVID-19 accentuează în următoarele 4 luni (martie-iunie) scăderea achiziţiilor de autoturisme, atât în Europa, cât şi în România”, spune APIA.