Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

România trece pe Diesel. Tot mai mulți români aleg autoturismele pe motorină, deși orașele europene vor să le interzică

Autor: | | 9 Comentarii | 21626 Vizualizari

În timp ce producătorii auto au anunțat că o să renunțe în următorii ani să mai fabrice autovehicule cu motorizare diesel, iar orașele din vestul Europei iau măsuri tot mai drastice împotriva mașinilor pe motorină, în România crește numărul județelor în care autoturismele pe motorină sunt preferate și depășesc numărul mașinilor pe benzină.

Pare greu de crezut, dar în urmă cu cinci ani, în niciun judeţ din România numărul autoturismelor diesel nu îl depăşea pe cel al maşinilor pe benzină. Din 2014, conform datelor DRPCIV referitoare la parcul auto naţional, analizate de Capital.ro, avem primul judeţ în care românii deţineau mai multe autoturisme pe motorină decât pe benzină. Anul trecut, acest fenomen l-am depistat în 5 judeţe, cu două mai mult faţă de anul anterior.

Până la prezentarea celor 5 judeţe, ar trebui să aruncăm o privire asupra parcului naţional şi a înmatriculărilor realizate în 2017, un an cu totul special ca urmare a renunţării la timbrul de mediu, de la 1 februarie 2017.

Conform datelor DRPCIV, anul trecut au fost înmatriculate un număr de 627.753 de autoturisme, cu 60% mai mult decât în anul anterior. Din total, doar 106.875 de unităţi au reprezentant înmatriculări de maşini noi, restul fiind autoturisme second-hand.

Citiţi şi: Bunăstare şi poluare, legături bolnăvicioase

La nivel naţional, la 31 decembrie 2017, parcul auto a ajuns la 7.635.775 de vehicule, din care aproape 6 milioane reprezentau doar autoturismele (5.996.377 unităţi).

Maşinile diesel reprezentau 42% din totalul autoturismelor înmatriculate, faţă de 38% raportul din anul 2016. Aici trebuie menţionat, că “benzinarele” pierde teren în faţa motoarelor pe motorină. De exemplu, la 31 decembrie 2015, autorismele pe benzină deţineau supremaţia cu aproape două treimi din total (63%). Anul trecut, acestea au ajuns la puţin peste 57%, iar dacă trendul va continua, în 2-3 ani pe drumurile din România vor circula mai multe maşini diesel decât maşini pe benzină.

3XDiesel

De altel, dacă analizăm datele parcului auto de la sfârşitul anului 2016 cu datele de la 31 decembrie 2017, putem observa că numărul autoturismelor diesel a crescut cu aproape 400.000 de unităţi, de la 2,11 milioane de maşini la 2,51 milioane de unităţi, în timp ce numărul “benzinarelor” s-a majorat cu mai puţin de 125.000 de unităţi, de la 3,33 milioane la 3,46 milioane de maşini.

 

Aşa cum se poate observa şi din tabelul de mai sus, numărul maşinilor dieselor înmatriculate în România a crescut anul trecut cu 18,7%, în timp ce autoturismele pe benzină au cunoscut o majorare de doar 3,7%.

Primul judeţ care a trecut pe DIESEL

Aşa cum spuneam şi mai sus, primul judeţ în care numărul autoturismelor pe motorină l-a depăşit pe cel al maşinilor pe benzină s-a întâmplat în 2014, fiind vorba de Bistriţa-Năsăud.

În anul următor, acest fenomen s-a înregistrat şi în Sălaj, iar în 2016 în club s-a alăturat şi judeţul Maramureş.

Anul trecut, încă două judeţe au ales dieselul, Satu Mare şi Suceava, astfel că maşinile diesel depăşesc numărul autoturismelor pe benzină.

 

Judeţul care a trecut pe Diesel

La 31 decembrie 2017, în judeţul Bistriţa-Năsăud parcul auto era format din 101.179 de autovehicule, din care numărul autoturismelor reprezenta peste 75% (76.929 unităţi). Conform datelor DRCPIV, autoturismele pe motorină înmatriculate au ajuns la un număr de 45.631, ceea ce înseamnă aproape 60% din total.

Doar anul trecut, numărul autoturismelor la nivelul judeţului a crescut cu 8.769, din care numărul maşinilor pe benzină s-a majorat cu 775 de unităţi, iar al cel pe motorină de 10 ori mai mult (7.975).

 

Trist este că majoritatea maşinilor înamtriculate de bistriţeni sunt vechi. Astfel, dacă la finele anului 2015, autoturismele mai vechi de 12 ani din Bistriţa –Năsăud reprezentau doar 63% din total, la 31 decembrie 2017 această categorie ajunsese la 75%, mai exact 57.463 dintr-un total de 45.631 de autoturisme.

De ce aleg românii maşinile diesel

Deşi maşinile cu motorizare pe benzină sunt, de regulă, mai ieftine decât cele pe motorină, iar întreţinerea lor necesită costuri mai mici, când vine vorba de consum atunci balanţa înclină clar spre maşinile diesel, astfel că sunt preferate de români. 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.