Pe primele locuri se află gospodăriile din Bulgaria (4,7%), Croaţia (4%), Grecia (3,9%) şi România (3,4%), arată datele publicate miercuri, 30 decembrie, de Eurostat.

La polul opus, gospodăriile din Luxemburg au alocat cel mai mic procent din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor pentru comunicaţii (1,3%), urmate de gospodăriile din Danemarca şi Austria (ambele cu 1,9%).

Cheltuielile au vizat servicii poştale, echipamente şi servicii de telefonie şi telefax.

România a avut cea mai mare creștere a cheltuielilor din ultimul deceniu

În total, în anul 2019 gospodăriile din UE au cheltuit 175 miliarde de euro (echivalentul a 1,3% din Produsul Intern Brut al UE) pentru comunicaţii.

În ultimul deceniu însă, cheltuielile pentru comunicaţii au reprezentat categoria de cheltuieli care a înregistrat cel mai important declin în UE, de la 3% din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor în 2009, până la 2,4% în 2019, adică o scădere de 0,6 puncte procentuale.

Între 2009 şi 2019, ponderea comunicaţiilor în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor a scăzut în marea majoritate a statelor membre UE, în frunte cu Estonia, scădere de 1,7 puncte procentuale, Olanda, Franţa, Irlanda şi Polonia.

În contrast, în trei state membre ponderea comunicaţiilor în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor a crescut în ultimul deceniu, în primul rând fiind România, de la 2,3% din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor în 2009 până la 3,4% în 2019, adică o creştere de 1,1 puncte procentuale.

ANCOM a desemnat furnizorul de servicii poștale universale

Firma desemnată de ANCOM pentru a prelua aceste servicii este Compania Națională Poștă Română S.A.

„Conform prevederilor legale în vigoare, ANCOM are obligaţia de a desemna, până la dată de 31 decembrie 2019, unul sau mai mulţi furnizori de serviciu universal pentru a asigura furnizarea serviciilor incluse în sfera serviciului universal pe întreg teritoriul naţional”, se arată într-un comunicat.

Dată limita pentru depunerea ofertelor pentru a prelua serviciile de furnizare poștale universale a fost 6 noimebrie, iar Poștă Română a fost singură compania care s-a arătat interesată.

„Rezultatele procesului de analiză a documentaţiei depuse de CNPR s-au concretizat în sensul propunerii ANCOM pentru desemnarea CNPR că furnizor de serviciu universal, în condiţiile stabilite prin legislaţia în vigoare din domeniul serviciilor poştale”, se mai menționează în comunicat.