“Avem un deficit de aproape un miliard euro în comercializarea produselor agroalimentare. Producţia noastră agricolă are o distribuţie de circa 65% producţie vegetală şi 35% producţie zootehnică. Pentru asta exportăm vegetal – grâu, porumb, floarea soarelui – şi produse animale procesate şi carne. O agricultură dezvoltată are o distribuţie agricolă – zootehnică de 50% -50%, fără să mai vorbim de Olanda care are peste 60% producţie zootehnică”, a declarat Fuia pentru Agerpres.

Pentru a atinge acest obiectiv, spune Fuia, sunt necesare investiţii în sectorul zootehnic. “România are nevoie de investiţii masive în integrarea producţiei agricole şi de un program zootehnic naţional care să contribuie la integrarea producţiei agricole. Aşa putem muta accentul exporturilor dinspre materie primă din sectorul vegetal către produse zootehnice cu valoare adăugată mare”, a arătat Fuia.

În plus, se poate miza pe produsele tradiţionale, care au o piaţă de desfacere foarte important în Europa. “În al doilea rând, trebuie să susţinem mai mult producătorii de produse tradiţionale. Aproximativ 2.500 de produse tradiţionale româneşti au fost înregistrate la Ministerul Agriculturii. În Uniunea Europeană, produsele tradiţionale au o piaţă cu vânzări de 14 miliarde euro anual. Ne aşteptăm să existe o cerere de produse tradiţionale româneşti în marile reţele de magazine din Germania. În plus, vinul sau mierea românească pot vinde foarte bine pe pieţele externe, iar pieţele asiatice sunt un potenţial imens”, a precizat Ministrul Agriculturii.