Revoluție în sistemul de prevenție și gestionarea a situațiilor de urgență din România. Cazul din Caracal schimbă tot. În primul rând, Serviciul de Telecomunicații Speciale(STS) iese complet din schemă, iar în al doilea rând un apel la 112 va oferi operatorilor și agenților de Poliție o imagine mult mai completă asupra celui care sună.

Comitetul inter ministerial condus de secretarul de stat Raed Arafat și înființat special pentru a gestiona problema situațiilor de urgență a luat mai multe decizii. Printre altele a hotărât să propună modificarea legii în așa fel încât agenții să aibă acces la mai multe tipuri de date relevante despre cel care sună la „112”. De asemenea, se confirmă faptul că serviciul trece de la STS la Ministerul Afacerilor Interne.

Iată deciziile luate de comitet:

  • Miercuri, 31 iulie a.c., la sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc cea de a doua ședință extraordinară a Comitetului Interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112.
  • În ședința de astăzi, secretarul de stat, șeful DSU, dr. Raed Arafat a supus analizei stadiul îndeplinirii măsurilor stabilite în ședința de ieri, 30 iulie, respectiv propunerile de modificare a OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență, propuneri de completare a raportului de informare a prim ministrului, completarea și explicitarea de către STS a aspectelor tehnice care limitează capacitatea de localizare prin utilizarea tehnologiei AML, chiar și în condițiile implementării acesteia.
  • Conform celor expuse, comitetul a considerat că sunt necesare modificări asupra OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență precum și asupra OUG 111/2011 privind comunicațiile electronice. Astfel, până la data de 2 august a.c., Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale cu sprijinul celorlalte entități implicate, va prezenta nota de fundamentare și proiectul de modificare a OUG 34/2008 care va viza în principal modalitatea de gestionare a datelor de identificare a utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă, obligațiile operatorilor de telefonie mobilă, accesul agențiilor specializate la date de identificare a localizării apelantului doar în situații de urgență, posibilitatea accesării altor date relevante, doar în operațiunile de căutare-salvare, prezumarea consimțământului clientului pentru localizare în contextul apelării numărului de urgență unic 112. De asemenea, discuțiile au vizat și situațiile de mobilitate a persoanelor aflate în proximitatea granițelor țării și modalitatea de localizare după trecerea frontierei de stat.
  • Totodată, s-a considerat a fi necesară identificarea unei soluții în vederea consilierii apelanților în situații de urgență, din punct de vedere psihologic și nu numai. Prin prisma celor expuse mai sus, Comitetul consideră că este imperios necesar în a recunoaște Dispecerul de Urgență, ca meserie distinctă adaptată la specificul agenției.
  • De asemenea, vineri, 2 august a.c., va fi analizată o primă formă a raportului de informare a prim-ministrului, întocmit prin valorificarea tuturor concluziilor rezultate din activitatea Comitetului în aceste zile

Te-ar putea interesa și: