guvernului de la Bucuresti, cu precadere in domeniul social si al relatiilor de munca), simpatia crestin-democratilor ne-ar fi prins bine. Nu o avem, pentru ca in Romania nu exista un curent politic crestin-democrat, in acceptiunea europeana a termenului.Un al doilea handicap este dat de lipsa dialogului politic intre partidele politice romanesti aflate la guvernare si cele din opozitie. Luptand din rasputeri sa-si demonizeze adversarii politici pierd din vedere obiectivele nationale si transmit o imagine deplorabila in exterior.In sfarsit, cel de-al treilea handicap deriva din aderarea, inaintea Romaniei, a celorlalte state foste socialiste. Polonia, dar mai ales Ungaria, face un lobby puternic si eficient pentru a se pozitiona cat mai avantajos in ansamblul tarilor membre. In ceea ce o priveste pe cea din urma, lobby-ul presupune readucerea pe tapet a unor subiecte sensibile pentru cele doua tari vecine, cum este autonomia Tinutului Secuiesc. Amendamentele euro-deputatilor maghiari la Raportul Moscovici reprezinta cel mai bun exemplu in acest sens.