În conformitate cu structura organizaţională standard Renault pentru activitatea de comunicare la nivel de ţară, direcţia de comunicare a Grupului Renault România acoperă activităţile de comunicare internă, externă şi de responsabilitate socială ale tuturor mărcilor şi entităţilor Grupului Renault în România. 

Adina Ionescu este absolventă a facultăţii de Relaţii Economice Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice din București, unde a finalizat și un master în "Comunicare și marketing”. În plus, a obţinut o diplomă profesională în Relații Publice, la the Chartered Institute of Public Relations din Londra. Spusă pe scurt, povestea vieții profesionale a Adinei Ionescu cuprinde peste 20 de ani de experiență în comunicare,  în companii multinaționale – lideri în industriile în care activează și 3 ani de voluntariat în ONG-uri.  Profesia Adinei Ionescu și pozițiile – cheie pe care le-a deținut în cadrul companiilor i-au conferit expunere la medii de afaceri diferite precum Petrol și gaze (MOL), Rețele și tehnologii (Alcatel-Lucent / Nokia), Managementul energiei (Schneider Electric) sau Electronice, telefonie mobilă și semiconductori (Samsung Corporation). 

Printre responsabilităţile asumate de-a lungul carierei sale profesionale figurează : stabilirea și dezvoltarea strategiei de comunicare pe termen mediu și lung, definirea platformelor și acțiunilor de responsabilitate socială corporativă, managementul reputației, gestionarea activităților departamentului de Comunicare Corportativă, a relațiilor cu mass-media,  inclusiv din poziția de purtător de cuvânt, a comunicării de criză, a evenimentelor corporate, a comunicării interne, precum și gestionarea relaţiilor cu autoritățile centrale și cu asociațiile profesionale. Totodată, Adina Ionescu a profesat și în domenii de activitate adiacente relațiilor publice,  cum ar fi managementul mărcii, comunicarea de marketing sau digitală.