"În aceste ultime săptămâni, ne-am reîntors la o tendinţă foarte, foarte similară cu cea înregistrată în 2008", a declarat vineri Carlos Tavares, directorul operaţional al Renault, într-un interviu la Stockholm. ‘Este o situaţie foarte, foarte serioasă. Renault îşi reduce stocurile şi ia în calcul modalităţile de reducere a cheltuielilor operaţionale", a afirmat Tavares. Acesta a dat asigurări că Renault este "mult mai bine" pregătită în cazul încetinirii decât era în urmă cu trei ani deoarece are o datorie mai scăzută şi mai puţine vehicule pe stoc.

"Concurenţa noastră din Franţa a anunţat un număr semnificativ de concedieri, ceea ce nu reprezintă deloc mijlocul nostru de a acţiona. Cred că avem destulă flexibilitate în modul în care gestionăm compania, pentru a evita acest tip de decizii ultimative", a explicat directorul Renault.

La bursa de la Paris, acţiunile companiei au scăzut cu 1,6%, la 25,58 euro.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunţat vineri că înmatriculările Renault în noiembrie au scăzut cu 1,3% în Europa. Potrivit ACEA, un număr de 25.373 de autoturisme marca Dacia au fost înmatriculate în Europa în luna noiembrie 2011, în creştere cu 5,7% faţă de 24.008 unităţi în luna noiembrie 2010. În schimb, în primele 11 luni înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa au scăzut cu 4,6% în ritm anual până la 227.839 de unităţi.

Marţi, agenţia de evaluare financiară Moody’s a confirmat ratingul ‘Ba1’ atribuit grupului auto francez Renault SA, dar a revizuit perspectiva asociată de la pozitivă la stabilă.

Revizuirea perspectivei ratingului reflectă actualul mediu macroeconomic care va avea un impact negativ asupra cererii de automobile în Europa în 2012, de unde Renault generează majoritatea vânzărilor, iar Moody’s estimează că slăbiciunea pieţei euto europene nu poate fi pe deplin compensată de creşterea vânzărilor în alte părţi ale lumii. În acelaşi timp, agenţia este prudentă în cazul creşterii concurenţei preţurilor în unele părţi ale Europei, care ar putea pune presiuni asupra vânzărilor producătorilor auto şi va afecta rezultatele Renault.

Perspectiva stabilă atribuită Renault indică faptul că firma va reuşi cel puţin să stopeze pierderea cotei de piaţă în Europa.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.