Cei 34 de ani de experiență în Formula 1 și cele nouă titluri de Campion Mondial ale constructorilor cucerite de Renault permit ca o serie de tehnologii inedite pentru acest nivel de gamă să devină accesibile. Conform companiei franceze, motorul Energy dCi 130 CP care echipează Grand Scenic Collection 2012, consumă mai puțin cu 20% față de predecesorul său, 1.9 dCi 130 CP, adică 4.4 l/100 km. Astfel, vehiculul reușiște să se poziționeze drept cel mai economic model din clasa sa la același nivel de putere. De asemenea, costurile de utilizare sunt cu 30% mai mici față de Grand Scenic 1,9 dCi 130 CP. Grație acestei motorizări, care emite 114 g CO2/km, Grand Scenic va contribui la atingerea obiectivului Renault de a deveni lider european în materie de emisii de CO2.
Oficialii Renault anunață că aceasta este o motorizare bazată pe un „downsizing de nouă generație” – cu sistem Stop & Start și recuperarea energiei în faza de frânare – și un conținut tehnologic inedit la acest nivel de cilindree. Pentru a asigura multiplele reporniri ale motorului, demarorul a fost ranforsat, la fel ca și sistemul de injecție (pompă și injectoare de înaltă presiune). Toată baza motorului a fost dimensionată pentru 410.000 cicluri de demaraj (la 300.000 km), adică de aproape șapte ori mai mult decât în cazul unui motor clasic.
Acest propulsor va echipa în perioada următoare și celelalte modele din familia Mégane.