Chemarea oficialilor Opel în fața unei comisii a Guvernului german a avut loc, așa cum anunța Capital încă de marți, ca urmare a unor acuzații aduse de o agențe de protecție a mediului, DUH. În cadrul acestei întâlniri reprezentanții companiei au recunoscut că utilizează un soft care oprește sistemele de tratare a noxelor în anumite circumstanțe. Cel puțin asta susține Alexander Dobrindt, ministrul german al transporturilor. „Astfel de echipamente sunt complet ilegale dacă nu se dovedește că sunt neapărat necesare pentru a proteja motorul. În cazul de față, comisia se îndoiește că soft-ul este utilizat doar pentru a proteja motorul”, a menționat ministrul german.

„Opel a promis să ne acorde tot sprijinul pentru a lămuri situația. Am întrebat dacă și pe modelul Astra sunt astfel de sisteme însă cei de la Opel nu ne-au putut furniza un răspuns clar”, a completat Dobrindt. Compania Adam Opel AG are 14 zile la dispoziție pentru a furniza toate detaliile tehnice solicitate de comisie.

Să nu uităm că, după mărcile grupului Volkswagen (Audi, Seat, Skoa, Volkswagen), principalele vinovate pentru declanșarea scandalului Dieselgate, și Mitsubishi a recunoscut că „păcălește” emisiile, alte companii fiiind de asemenea acuzate, dar fără ovezi concrete.

Citește și: Opel și Fiat chemate de autoritățile germane pentru lămuriri

Nissan neagă acuzațiile coreenilor privind utilizarea unui sistem de „păcălire” a testelor de emisii

Volkswagen, cronica unui eșec neanunțat

Așa va remedia Volkswagen mașinile implicate în scandalul „Dieselgate”

Începe Volkswageniada. 8,5 milioane de mașini cu motoare neconforme se așează la start