Chemarea oficialilor Opel în fața unei comisii a Guvernului german a avut loc, așa cum anunța Capital încă de marți, ca urmare a unor acuzații aduse de o agențe de protecție a mediului, DUH. În cadrul acestei întâlniri reprezentanții companiei au recunoscut că utilizează un soft care oprește sistemele de tratare a noxelor în anumite circumstanțe. Cel puțin asta susține Alexander Dobrindt, ministrul german al transporturilor. „Astfel de echipamente sunt complet ilegale dacă nu se dovedește că sunt neapărat necesare pentru a proteja motorul. În cazul de față, comisia se îndoiește că soft-ul este utilizat doar pentru a proteja motorul”, a menționat ministrul german.

„Opel a promis să ne acorde tot sprijinul pentru a lămuri situația. Am întrebat dacă și pe modelul Astra sunt astfel de sisteme însă cei de la Opel nu ne-au putut furniza un răspuns clar”, a completat Dobrindt. Compania Adam Opel AG are 14 zile la dispoziție pentru a furniza toate detaliile tehnice solicitate de comisie.

Să nu uităm că, după mărcile grupului Volkswagen (Audi, Seat, Skoa, Volkswagen), principalele vinovate pentru declanșarea scandalului Dieselgate, și Mitsubishi a recunoscut că „păcălește” emisiile, alte companii fiiind de asemenea acuzate, dar fără ovezi concrete.

Citește și: Opel și Fiat chemate de autoritățile germane pentru lămuriri

Nissan neagă acuzațiile coreenilor privind utilizarea unui sistem de „păcălire” a testelor de emisii

Volkswagen, cronica unui eșec neanunțat

Așa va remedia Volkswagen mașinile implicate în scandalul „Dieselgate”

Începe Volkswageniada. 8,5 milioane de mașini cu motoare neconforme se așează la start

 

Te-ar putea interesa și: