Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a anunțat astăzi, joi, că și-a dat acordul pentru soluția tehnică propusă de Volkswagen pentru remedierea motoarelor cu emisii considerate neconforme.

Conform legislației europene asta înseamnă că în întreaga Uniune Europeană poate începe operațiunea de „recall” menită să remedieze problema.  Deocadată a fost acceptată doar soluția pentru modelul Amarok echipat cu motorul diesel de 2.0 litri, însă și pentru autoturismele Volkswagen, Audi, Skoda și SEAT cu propulsoare diesel de 1.2, 1.6 și 2.0 litri este așteptată aprobarea în următoarele zile. „Volkswagen poate începe informarea proprietarilor și reparațiile pentru acestea mașini”, a menționat un oficial KBA. Conform grupului german, remedierea motoarelor de 2.0 litri ale pick-up-ului Amarok va fi realizată prin simpla instalare a unui soft, operațiune care ar trebui să dureze maximum 30 de minute și să nu afecteze deloc puterea sau eficiența propulsorului.

Deși nu există deocamdată date certe, este de așteptat ca la finalul lui februarie sau începutul lui martie să demareze și operațiunea de remediere a modelelor Passat cu același propulor Euro 5 de 2.0 litri, însă asta depinde de rapiditatea cu care KBA va accepta soluția tehnică propusă de Volkswagen. De altfel, remedierea motorului de 2.0 litri va fi cea mai amplă din întreaga campanie de service dat fiind faptul că acest propulsor echipează nu mai puțin de 5,2 milioane dintre cele 8,5 milioane de mașini dotate cu dispozitive de „păcălire” a testelor de emisii. Tocmai de aceea este de așteptat ca remedierea mașinilor cu aceste motoare să dureze tot anul 2016.

În schimb, pentru motoarele diesel de 1.2 litri aflate în echiparea modelelor Volkswagen, Audi, Skoda și SEAT, a căror campanie de „recall” va începe în al doilea trimestru al anului, durata va fi ceva mai mică dat fiind faptul că este vorba despre circa 500.000 de unități. Și în acest caz remedierea va consta doar într-un update al soft-ului.

Dacă în cazul propulsoarelor diesel de 1.2 și 2.0 litri remedierea este mai simplă și va dura circa 30 de minute, în cazul mașinilor grupului dotate cu motorul de 1.6 litri alimentat cu motorină situația este mai complicată. Cele circa trei milioane de mașini afectate vor necesita, pe lângă un update pentru soft, și de montarea unui dispozitiv denumit „transformator de flux” care reduce turbulențele din galeria de admisie a aerului. Pentru că este nevoie de timp pentru ca toate atelierele de reparații din Europa să primească acest dispozitiv, remedierea mașinilor cu motoare diesel de 1.6 litri va demara în al treilea trimestru al lui 2016. Este demn de luat în seamă faptul că update-ul de soft nu este identic pentru toate modelele afectate existând mai bine de 1.000 de variante de lucru în funcție de anumite caracteristici ale vehiculelor.

Conform Volkswagen Group, mărcile Volkswagen, Audi, Skoda și SEAT vor comunica separat fiecare operațiune de reparații.

Citește și:

Așa va remedia Volkswagen mașinile implicate în scandalul „Dieselgate”

Ce modele Volkswagen consumă mai mult decât scrie în cartea tehnică

Parlamentul European creează o comisie de anchetă în scandalul „Dieselgate"

Volkswagen nu îi va despăgubi pe europeni. Pe americani, da

Volkswagen, cronica unui eșec neanunțat