CNA anunță noi reguli pentru Facebook, Youtube și Instagram

Mircea Toma, membru CNA, a oferit luni un interviu televizat în cadrul căruia a oferit informații despre noile reglementări referitoare la Facebook, Youtube și Instagram. Acestea au fost introduse pentru a transpune o Directivă UE.

Noile reglementări au intrat deja în vigoare de câteva luni. Mircea Toma a explicat că acestea extind regulile deja existente pentru TV și Radio către mediul online. Toma a adăugat că în curând, CNA va avea autoritate de „trusted partner”. Autoritățile doresc ca puterea de reclamație a CNA-ului să aibă o mai mare greutate în fața platformelor de socializare.

În prezent, Consiliul se află într-un proces de adaptare a normelor.

„Suntem în plin proces de adaptare a normelor de utilizare a acestei legi, în ceea ce priveşte legislaţia secundară, Codul audiovizual, ca să vedem cum putem să îl aplicăm şi în ce măsură se potrivesc normele pentru televiziune pentru audiovizualul de pe diversele platforme folosite frecvent în România, Facebook, Youtube şi Instagram”, a explicat Toma.

Măsura îi vizează și pe utilizatorii platformelor

Directiva europeană, așa cum a fost ea implementată în legea românească, responsabilizează platformele de socializare și pe utilizatori.

„Platformele au nişte norme, cu reguli, pe care utilizatorii, respectiv persoanele care urcă pe Youtube un material audiovizual, trebuie să le respecte. Dacă nu le respectă, materialele pot fi şterse, şi, mai mult de atât, conturile pot fi desfiinţate”, a mai arătat Mircea Toma pentru Prima News.

În plus, membrul CNA a mai adăugat că publicul are datoria și posibilitatea de a face reclamații dacă sunt întâlnite nereguli.

El a precizat că, „probabil că în viitorul apropiat, CNA va deţine o calitate specială, de ”trusted partner” de partener investit cu o încredere mai consistentă, în aşa fel încât atunci când reclamă CNA-ul, reacţia Youtube să fie mai promptă”.

Mircea Toma este membru CNA din 2021. El este absolvent al facultății de psihologie și al studiilor doctorale la Universitatea Babeș Bolyai din Cluj.

De pe website-ul CNA aflăm că el „și-a început cariera ca profesor pentru copii cu deficiențe de auz, a continuat ca psiholog al lotului de piloți sportivi din lotul național de acrobație aeriană și apoi, până în 1990, ca psiholog în echipa care evalua aptitudinile de zbor pentru întreg personalul aeronavigant din România”.