care principalele banci din sistem au reusit sa-l atinga, aproape de 8, atat in clasamentul revistei Capital, cat si studiul de piata despre calitatea serviciilor bancare romanesti realizat de Daedalus Consulting. Faptul ca unele criterii au primit punctaje extrem de mici se datoreaza faptului ca, pe ansamblul pietei, respectivele conditii sunt defavorabile. Acest lucru este valabil mai ales pentru dobanzi. A fost ales segmentul de retail pentru ca este cel mai dinamic si pentru ca din ce in ce mai multe banci sunt atrase de catre acest segment, poate si datorita faptului ca, in conditiile unei inflatii mai mici, profiturile din alte operatiuni nu mai sunt la fel de usor de obtinut ca pana acum. Din cauza ponderilor mari care au fost acordate dobanzilor bancare in stabilirea punctajelor, practic intreaga piata bancara a fost usor depunctata. Dar ramane o relitate: dobanzile la depozite au scazut foarte mult, dar cele la credite au uitat sa pastreze ritmul. Pe de alta parte, studiul de piata realizat de Daedalus Consulting arata ca segmentul de populatie care intra in contact cu bancile este multumit doar pe jumatate de felul in care este tratat. In afara eforturilor depuse pentru lansarea de produse si servicii, institutiile de credit au ocazia sa afle ca nu numai avantajele produselor in sine conteaza in fata clientilor, ci si felul in care acestia sunt tratati. Increderea se castiga foarte greu, dar se pare ca BRD Groupe SociA