Societatea „Lactitalia”, acuzată de falsificarea brânzei de oaie italiene, îi are ca acţionari majoritari pe fraţii Andrea şi Pierluigi Pinna, membrii în diferite comisii guvernamentale pentru depistarea produselor alimentare italiene falsificate, informează cotidianul Corriere della Sera.

La Camera de Comerţ din Bucureşti, societatea „Lactitalia” a fost înregistrată ca un S.R.L (Societate cu Răspundere Limitată) specializat în creşterea de vaci, oi şi capre pentru producţia de lapte, dar şi pentru alte alimente. Cu sediul la Sassari (Sardinia), societatea fabrică produsele lactate în România cu etichetă italiană, sub numele „La Dolce vita”. Potrivit cotidianului Corriere della Sera, celebra brânză de oaie („il pecorino”) care costă şi 20 euro la kilogram, este făcută din lapte românesc, dar vândută ca produs original italian.

În spatele afacerii se află fraţii Andrea şi Pierluigi Pinna, doi întreprinzători cunoscuţi în lumea producătorilor agricoli. Mai mult, cei doi sunt implicaţi în lupta pentru combaterea falsificării produselor italiene. Andrea Pinna este vicepreşedintele Consorţiului pentru tutelarea brânzei de oaie produse în Sardinia. Fratele lui, Pierluigi, este consilier al comisiei care certifică autenticitatea brânzei italiene.

Fraţii Pinna deţin 70,5% din acţiunile societăţii „Lactitalia”, care şi-a deschis o filială de producţie la Recaş, în judeţul Timiş. Restul de 29,5% aparţine societăţii de stat, Simest, controlată de Ministerul Dezvoltării Economice din Italia. În acest fel, precizează sursa citată, „Lactitalia” beneficiază şi de subvenţii de stat pentru promovarea produselor italiene originale. Paradoxul subliniat de ancheta cotidianului Corriere della Sera este că, în timp ce producătorii agricoli italieni protestează în piaţă pentru combaterea mărcilor false care le fac concurenţă neloială, cei care ar trebui să-i protejeze, sunt principalii producători de mărci contrafăcute.

Luni, 1.000 de ciobani au manifestat pe străzile Romei împotriva reducerii subvenţiilor din agricultură şi a preţurilor scăzute ale produselor achiziţionate de la producător, în condiţiile în care, pe un litru de lapte, ei primesc 60 de eurocenţi, iar în magazine costă cu un euro mai mult. Ei au amenajat un stand în faţa guvernului unde arătau că produsele italiene sunt falsificate în România şi vândute ca originale. Acest lucru le aduce prejudicii lunare la exportul de produse de calitate.