Compania timişoreană BIO Markt Retail Group a preluat operaţiunile furnizorului bucureştean de produse bio, Natura Land, formând împreună cel mai mare importator şi distribuitor din ţară. Valoarea tranzacţiei a fost de 350.000 de euro şi aceasta a presupus preluarea clienţilor, furnizorilor, brandurilor, reţelelor şi a altor valori deţinute de Natura Land, dar nu şi a societăţii sau a bunurilor din patrimoniu.

BIOlogistic distribuie peste 1000 de produse certificate ecologice din diverse categorii food (uscate şi fresh)şi non-food (cosmetice, detergenţi, accesorii) în farmacii, magazine cu specific BIO, magazine naturiste, supermarketuri cu zone BIO (shop-in-shop), lanţuri internaţionale de retail şi urmează să-şi dezvolte şi o platformă de preluare comenzi online.

„Suntem foarte optimişti în legătură cu BIOlogistic, estimarea noastră fiind că ne vom creşte cifra de afaceri cu 20% încă din primul an”, a declarat Radu Panait, director general Natura Land, devenit acum acţionar minoritar BIO Markt Retail Group şi director de dezvoltare BIOlogistic. „Am început cu Natura Land în 2002, iar primul produs a fost zahărul brun din trestie ecologic, produs care conduce şi acum în topul vânzărilor”, a mai spus Radu Panait.

„Am ajuns la concluzia că aceşti doi parteneri vor dezvolta mai bine piaţa bio.  Dacă atunci când au apărut primele produse pe piaţa de retail, se punea întrebarea ce profit va aduce un raft de produse specializate într-un hypermarket, acum suntem convinşi că piaţa se va dezvolta şi va deveni mult mai stabilă”, a declarat Cristian Oneţiu, director general BIO Markt Retail Group. „Estimăm că business-ul nostru va deveni profitabil în 4-5 ani. Până atunci, veniturile vor fi reinvestite”, a mai adăugat Oneţiu.

BIO Markt Retail Group face parte din grupul Life Care, companie care a înregistrat o cifră de afaceri de 10 milioane de euro în 2008. BIO Markt Retail Group a înregistrat în ultimul an o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro, iar Natura Land a atins pragul de 1 milion de euro.