Cantonarea într-o zonă teoretică sterilă, educaţia pedagocică precară şi lipsa pragmatismului sunt principalele puncte slabe ale sistemului de învăţământ din România, în viziunea oamenilor de afaceri intervievaţi de capital.ro.

„La nivelul curriculumului, principalul obstacol l-a reprezentat cantonarea în zona teoretică, focalizarea pe informarea în detaliu fără aplicaţie în practica zilnică. Numarul orelor, volumul de materie şi cărţile şcolare neprietenoase  transformă şcoala într-un inamic al dezvoltării creativităţii şi spiritului antreprenorial. Cultura generală sfârşeşte prin a deveni incultură generală”, susţine managerul Monica Tatoiu. În plus, pedagogia continuă să rămână o disciplina prăfuită, abordată ca acum 20 de ani.

„La evaluare, datorită faptului că învăţământul este birocratizat, apare şi o corupţie extraordinară – de aici diplomele fără acoperire care au inundat Europa şi care ne-au făcut de ruşine”, subliniază Tatoiu.

Florin Pogonaru, preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România, susţine că, în sistemul de învăţământ românesc lipseşte pragmatismul. De asemenea, nu există investitori în învăţământul românesc.

DETALII:
Citeşte şi Cum ar salva oamenii de afaceri învăţământul românesc.

Te-ar putea interesa și: