Gigantul rus al internetului, Yandex, a lansat pe 5 decembrie primul său smartphone rusesc, încheind câteva săptămâni de suspans pentru fanii tehnologiei în ceea ce privește lansarea extrem de anticipată.

Compania din spatele celui mai utilizat motor de căutare din Rusia și regiunea ex-sovietică s-a diversificat recent pentru a-și apăra cota de piață împotriva Google, creând aplicații telefonice populare pentru a comanda taxiuri și hrană pentru consum.

Noul smartphone se numește Yandex.Phone și va intra în vanzare pe 6 decembrie în Rusia și online. Acesta va costa 17.990 ruble (aproape 240 de euro) și va funcționa cu sistemul Android.

În timp ce designul a fost creat de Yandex, telefonul este realizat în China, scrie digi24.ro, care citează AFP.

Diferitele aplicații Yandex de plată, muzică, hărți, taxiuri și mâncare sunt pre-instalate pe telefon, care vor folosi de asemenea un vorbitor inteligent numit „Alisa”care este similar cu Alexa deținut de Amazon.

„Am construit Yandex.Phone pentru a oferi utilizatorilor ruși un smartphone care este echipat cu toate instrumentele localizate care îi ajută pe utilizatori să își navigheze mai bine rutina zilnică”, a declarat oficialul Yandex Fyodor Yezhov într-un comunicat de presă.

Telefonul semnalează o nouă etapă importantă în dezvoltarea Yandex și este conceput pentru a rivaliza cu giganți precum Apple, Samsung și Huawei.

Yandex a început în anii 1990 ca un motor de căutare similar cu Google, dar de atunci sa extins în fiecare colț al internetului rus cu aplicații pe care rușii le folosesc în fiecare zi.

Lansarea acestui smartphone rusesc vine după ce compania a dezamăgit luna trecută entuziaștii de tehnologie prin chemarea jurnaliștilor la ceea ce sa dovedit a fi o prezentare nu a smartphone-ului, ci a difuzorului său inteligent.

Telefonul inteligent Yandex nu este primul care a fost dezvoltat de o companie rusă.

În 2013, YotaPhone, proiectat în Rusia, dar realizat și în China, a fost lansat cu o caracteristică deosebită: ecrane pe ambele părți. Cu toate acestea, acesta nu a reușit să creeze o piață în ascensiune.

Te-ar putea interesa și: