Cu un design inspirat clar din noua linie impusă de Talisman, noul model pare a fi bine dotat pentru lupta cu liderii segmentului Volkswagen Golf și Ford Focus. Partea frontală este cât se poate de apropiată de cea a lui Talisman, în timp ce blocurile optice față și spate au aceeași semnătură grafică. De altfel, directorul de design al grupului Renault declarase anterior că stilul adoptat de Talisman va fi utilizat pe toate modelele gamei.

Deși imaginile publicate de site-ul italian arată un model cu un afișaj vertical de mari dimensiuni este de așteptat ca acesta să echipeze doar variantele de top. În rest, dotările vior fi asemănătoare cu cele deja văzute odată cu lansarea crossoverului Kadjar.

Presa franceză, care a preluat rapid imaginile, menționează că gama de motoare va fi asemănătoare cu cea a modelului Talisman însă nu dă detalii despre dimensiuni și sisteme de comandă și control.

Imediat după publicarea imaginilor de carpassion.it, pe site-ul de presă al companiei Renault au apărut câteva detalii despre noul Megane, însă fără imagini care să le susțină. Francezii anunță că Megane 4 va avea un ecartament mai mare cu 4,7 cm în față și cu 3,9 cm în spate față de varianta actuală. Iar ampatamentul a crescut cu 2,8 cm. Toate aceste date, fără a fi suficiente sau complete, susțin ideea că viitorul Renault Megane, care va fi livrat clienților francezi începâd cu luna ianuarie a anului viitor, va avea o stabilitate îmbunătățită, iar spațiul interior va fi mai mare. De pe site-ul Renaul aflăm și că, odată cu noul Megane, la Frankfurt va fi dezvălită și varianta GT a acestuia.

UPDATE:

La câteva ore dupa ce imaginile publicate de carpassion.it  au ajuns pe site-urile de profil din toată lumea, grupul Renault a decis să facă publice și fotografiile oficiale, precum și câteva informații.

„La 20 de ani după lansarea Renault Megane, vândut în peste 6,5 milioane de unități în întreaga lume, Renault își reînnoieste gama și dezvăluie noul Megane, a patra generație.

În linie cu Renault Talisman, noul Megane propune o identitate luminoasă specifică blocurilor optice față în forma literei C (n.n. – să fi văzut Renault ceva în curtea cehilor de la Skoda?), care se prelungesc în masca frontală. În spate, această semnatură luminoasă orizontală, vizibilă «pe piete atât de competitive precum cea a berlinelor compacte, era esențial pentru Noul Megane să se poată distinge încă de la prima vedere» a subliniat Franck Le Gall, designer Renault.

Cu o garda la sol redusă cu  25 mm și o lățime mai mare cu 47 mm în față și 39 mm în spate decât modelul precedent, noul Megane asigură un comportament exemplar pe sosea. Proporțiile sale desenează o siluetă sportivă cu un ampatament mai lung (+28 mm) și consola față mai redusă. «Liniile precise și tensionate, orientate către înainte, sunt desenate pe suprafațele laterale. Asociate unor flancuri sculptate, aceste linii conferă dinamism și un caracter puternic noului Megane» precizeaza Franck Le Gall”

Tot în aceste zile Renault a prezentat, oficial de această dată, imaginile unui concept al unui pick-up purtând numele Alaskan. Deși este vorba doar despre un concept, francezii menționează că acesta va fi baza unui model care va fi comercializat global care va fi lansat „în prima jumătate a lui 2016”.