"România este campionul celor mai mici preţuri pentru servicile audio-vizuale din UE. Zonele de creştere sunt Internetul şi telefonia mobilă. Una dintre marile probleme ale României este împărţirea între urban şi rural. Puterea de cumpărare a românilor a făcut ca industria să arate aşa cum arată astăzi. Acest lucru se vede nu numai în audio-vizual, ci şi în orice industrie care cere bani, precum telecom. Preţul mediu al pieţei pe care operatorii români de cablu l-au impus pentru câştigarea cotei de piaţă este de 5 euro pentru 70 de posturi. Am ajuns să spunem că piaţa din România este suprasaturată pe segmentul radio-TV", a afirmat Petric.

Potrivit şefului ACC, serviciile digitale, deşi au fost introduse în România, nu au avut succesul scontat.

"Ultima tendinţă este lansarea posturilor tv proprietate a platformelor care oferă programe tv. Foarte mulţi operatori de cablu au adoptat servicii digitale. În România, există o viziune dublă asupra împachetării servicilor HD. Succesul acestora a fost moderat, dacă nu chiar inexistent", a spus Radu Petric.

Din datele oficiale, publicate recent de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii reiese faptul că, la ora actuală, cea mai mare pondere în privinţa transmiterii de programe tv o are sistemul analogic (53,5%), urmat de satelit (40,1%), digital (6,2%) şi IP-TV (0,2%).