În perioada aprilie-iunie 2011 Chrysler a înregistrat pierderi nete de 370 milioane de dolari, faţă de pierderi de 172 milioane de dolari în perioada similară din 2010.

Excluzând cheltuielile de 551 milioane de dolari legate de plata datoriei, Chrysler a raportat un profit ajustat de 181 milioane de dolari.

Veniturile companiei americane au crescut în trimestrul doi din 2011 cu 30%, la 13,7 miliarde de dolari, comparativ cu perioada similară din 2010.

Luna trecută, Trezoreria SUA a anunţat că a ajuns la un acord cu Fiat pentru vânzarea pachetului de 6% din acţiunile Chrysler pe care îl mai deţine guvernul american, o tranzacţie care va aduce administraţiei de la Washington 560 milioane de dolari.

Administraţia Obama a investit în total 12,5 miliarde de dolari în Chrysler, în conformitate cu planul de sprijinire a industriei auto în urma căruia guvernul a preluat Chrysler şi General Motors Corp. După tranzacţia cu Fiat, Trezoreria va recupera aproximativ 11,2 miliarde de dolari din ajutoarele oferite Chrysler.

Fiat a acceptat să plătească 500 milioane de dolari pentru cele 98.461 acţiuni Chrysler aflate în posesia Trezoreriei SUA. În plus, grupul auto italian a acceptat să plătească alte 75 milioane de dolari pentru a prelua acţiunile Chrysler deţinute de fondul fiduciar al United Auto Workers, urmând ca Trezoreria SUA să primească 60 milioane de dolari iar guvernul canadian 15 milioane de dolari.

În 2009, după ce guvernul american a salvat de la faliment Chrysler, Fiat a preluat o participaţie de 20% din acţiunile Chrysler, şi totodată a preluat şi managementul celui de al treilea producător auto american. Cu această ocazie guvernul american şi Fiat au semnat un acord complex, în care au fost prevăzute mai multe obiective pe care Fiat trebuie să le îndeplinească pentru a-şi putea majora participaţia.
SURSA: Agerpres