”Criza se pare că își spune cuvântul și renunțarea la un ceas valoros, pentru a obține cash, este tot mai des luată în calcul”, constată Mihai Ceciu, care a deschis în septembrie 2008, primul magazin din ţară de tip consignaţie pentru ceasuri de lux, vintage sau contemporane, Horlogivm Preowned, în urma unei investiţii de 100.000 de euro.

Cu alte cuvinte, vremurile grele înseamnă că românii înstăriți își vând câteva piese din colecțiile de lux pentru a face rost de lichidități. ”Am avut și o situație în care cel care a adus ceasul – un brand căutat, un model ediție limitată și în perfectă stare-,  era atât de legat de acel ceas încât după două-trei săptămâni a venit și l-a retras. Între timp a reușit să facă rost de lichiditățile de care avea nevoie și nu a mai dorit să vândă”, povestește proprietarul Horlogivm Preowned.
Dacă e să vorbească despre piața de ceasuri de lux în general – estimată la circa 10 milioane de euro –, Ceciu spune că „a stat, dar are în continuare un potențial de creștere“. Anul trecut, în România, s-au vândut cu până la 50% mai puține ceasuri de lux decât până în 2008, când creșterile anuale erau de 20–30%. Și marja de profit a rămas în urmă – a scăzut de la circa 30%, la cel mult 15%. Cele mai căutate modelele sunt în gama de preț de până la 100-300 euro și cele din gama 1500-2500 euro.

Mihai Ceciu (37 de ani) a început afacerea Antic Horologivm, în 2004, când a deschis laboratorul de orologerie în care repară ceasuri de lux. Astăzi, firma are șase divizii diferite, dar complementare: Laboratorul Horologivm (reparații și restaurări de ceasuri de lux și pendule), Monobrand Boutique Maurice Lacroix și Swiss Watches (retail de ceasuri), Preowned (consignație), Diamandis (expertiză a pietrelor prețioase și a diamentelor) plus SuperPart (școala de ceasornicărie). În total, un business de aproape 210.000 de euro.