Într-un an în care volumul vânzărilor de pe piaţa berii a scăzut substanţial, Heineken a reuşit în 2009 să înregistreze o creştere cu 9% a cifrei de afaceri.

Producătorul de bere Heineken România a înregistrat anul trecut o creştere de 9% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2008, ajungând la 1,048 miliarde lei (brut) şi 896 milioane lei (net).

“Performanţa înregistrată în 2009 demonstrează că strategia noastră, focus pe valoare, dă rezultate. Această performanţă este şi mai valoroasă în contextul unui an dificil, în care volumele de vânzări au scăzut, atât la nivel de piaţă, cât şi la nivel de companie. Investiţiile în mărcile noastre focus, precum şi strategia noastră de a ne concentra pe activele de bază ale companiei au contribuit la creşterea cifrei de afaceri cu 9% în 2009, comparativ cu 2008.

Pe parcursul anului 2009 ne-am îmbunătăţit abilitatea de a genera lichidităţi printr-o revizuire atentă a investiţiilor, prin programele de management al costurilor şi prin şi managementul capitalului de lucru. În ceea ce priveşte volumele de vânzări, în 2009 acestea au avut aceeaşi evoluţie ca şi piaţa berii”, a declarat general managerul Heineken România, Jan Derck van Karnebeek.

Piaţa de bere a scăzut anul trecut cu 13%

În ceea ce priveşte evoluţia industriei berii în acest, reprezentanţii Heineken România spun că este dificil de prevăzut, dată fiind situaţia economică actuală înregistrată atât la nivel internaţional, cât şi la nivel naţional.
Potrivit Asociaţiei Berarii României, piaţa de bere din România a scăzut anul trecut cu 13%, fiind afectată de scăderea puterii de cumpărare a românilor.

În 2009, cotele de piaţă ale segmentelor de preţ au rămas aproximativ aceleaşi ca în 2008, excepţie făcând segmentul Mainstream, care a înregistrat a uşoară creştere. În 2009, segmentul Super Premium a înregistrat o cotă de piaţă de 9% (AC Nielsen 2009), segmentul Premium – 11,3% (AC Nielsen 2009), segmentul Mainstream – 38,1 % (AC Nielsen 2009), segmentul Economic – 38,9% (AC Nielsen 2009), iar segmentul de bere fără alcool – 2,7% (AC Nielsen 2009).

Berea la PET reprezintă aproape jumătate din piaţă

În ceea ce priveşte ambalajele, în 2009 cotele de piaţă pentru PET şi CAN au înregistrat o uşoară creştere, în timp ce cotele de piaţă pentru sticlă şi KEG au înregistrat o uşoară scădere, în comparaţie cu anul 2008.
În 2009, segmentul berii la sticlă a înregistrat o cotă de piaţă de 37,3% (AC Nielsen 2009), segmentul berii la PET a înregistrat o cotă de piaţă de 46,1% (AC Nielsen 2009), segmentul berii la CAN (doză) – 14,3% (AC Nielsen 2009), iar segmentul berii la KEG – 2,3% (AC Nielsen 2009).

Raportul dintre canalele HoReCa şi Retail a rămas aproximativ acelaşi ca în 2008, canalul HoReCa având o pondere de 31% (AC Nielsen 2009), în timp ce canalul Retail a avut o pondere 69% (AC Nielsen 2009).

Portofoliul de mărci Heineken România cuprinde Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita şi Haţegana.
Heineken România are fabrici în Miercurea Ciuc, Târgu Mureş, Craiova şi Constanţa şi 1.100 angajaţi.