Peugeot, al doilea producător auto european ca mărime, şi-a revenit din criza care a afectat întreg sectorul auto şi se pregăteşte în prezent să lanseze 26 de maşini noi, printre care opt vehicule comerciale şi un pick-up. Compania are o istorie şi o reputaţie recunoscută în întreaga lume. În sportul cu motor, maşinile Peugeot au câştigat World Rally Championship de cinci ori, Cupa Le Lans de două ori, iar anul trecut modelul Peugeot 208 T16, condus de Sébastien Loeb, a obţinut o triplă victorie în clasa sa la cursa de 24 de ore de la Nürburgring. În ceea ce priveşte maşinile de stradă, modele Peugeot fabricate în urmă cu 50 de ani încă circulă pe şoselele din Africa şi Cuba. În România, Peugeot a avut cel mai mare succes cu modelul 206 pe care îl deţin 21.488 de români, conform datelor DRPCIV. Al doilea cel mai de succes model este 307 cu 12.661 de unităţi. Francezii au avut întotdeauna un cuvânt de spus în clasa mică, iar un alt succes ar putea fi reprezentat de modelul 208. 

Înlocuitorul modelului 207, Peugeot 208 a intat în producţie în 2012, iar anul trecut a beneficiat de un facelift. În 2013, francezii trecuseră pragul de 500.000 de maşini fabricate. Odată cu faceliftul, maşina a primit şi noi motorizări, atât diesel cât şi benzină, foarte economice. În condiţii de laborator, francezii au obţinut un consum de 2 litri/100 km, motorizare diesel. Noi am testat un model pe benzină de 1,2 litri, cutie automată. Maşina are un design plăcut, care atrage privirile mai ales în varianta de culoare Orange Power. Deşi din exterior poate părea mic, în interior, noul 208 este spaţios şi oferă suficiente spaţii de depozitare. Portbagajul are 311 litri, unul dintre cele mai mari din clasă. Pasagerii din spate au sufcient spaţiu cu condiţia să nu aibă mai mult de 185 cm. Ecranul tactil montat în centrul bordului oferă acces la radio, hărţi şi alte funcţii.

La drum, maşina este confortabilă, scaunele faţă au un suport lateral foarte bun, suspensiile sunt reglate impecabil, iar direcţia precisă. Maşina este antifonată suficent de bine astfel încât zgomotul nu devine deranjant decât la viteze mai mari de 140km/h. Consumul oficial este de 5,6 litri/100 km urban, 3,8 litri/100 km extraurban şi 4,5 litri/100 km, mixt. În testul nostru, în oraş am obţinut un consum de 6,3 litri, iar în regim mixt 5 litri, stilul de condus fiind uşor agresiv.

Peugeot 208 acceleareză de la 0-100 km/h de 12.2 secunde și are o viteză maximă de 175 km/h. Varianta facelift a lui Peugeot 208 n-a fost testată încă de EuroNCAP dar, versiunea anterioară a obţinut punctajul maxim, 5 stele de siguranță. Modelul este echipat standard cu ESP, ABS, EBA, EBFD, șase airbag-uri, iar opţional sistemul de frânare automată Active City Brake.

Gama Peugeot 208 facelift pornește în România de la 9.500 de euro cu TVA inclus. Varianta testată de noi, care includea printre alte tapiţerie piele, plafon transparent, asistenţă la parcare spate, cameră marşarier şi sistem  de navigaţie, costă 16.961 euro.