Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Discover

Păpușarii din spatele marilor case producătoare de ceasuri

Autor: | | 0 Comentarii | 4701 Vizualizari

Sute de mărci de ceasuri, mai mult sau mai puțin cunoscute, ne iau ochii prin magazinele de profil sau în cataloagele de prezentare. Majoritatea se laudă cu proveniența lor elvețiană, însă puțini clienți știu cine este de fapt compania care deține, parțial sau în totalitate, drepturile asupra brandului respectiv.

În ultimii ani, crizele prin care a trecut industria ceasurilor au forţat multe mărci celebre să intre sub umbrela unor mari grupuri cu resurse financiare îndestulătoare. Un caz ar fi marca Harry Winston care a intrat în grupul Swatch. Un altul, achiziţia Ulysse Nardin de către Kering. Și exemplele pot continua. Dacă sunteţi curioşi cine încasează banii pentru ceasul pe care îl purtaţi la mână sau pentru cel pe care vă pregătiţi să îl achiziţionaţi, iată mai jos o enumerare a marilor grupuri din industria producătoare de ceasuri.

 

Swatch Group (Elveţia)

Deţine mărcile Breguet, Blancpain, Glashütte Original, Harry Winston, Jaquet Droz, Omega, Léon Hatot, Longines, Rado, Union Glashütte, Tissot, Calvin Klein, Balmain, Certina, Mido, Hamilton, Swatch şi Flik Flak. Totodată, din grup mai fac parte companii precum ETA, Nivarox-Far, Manufacture Ruedin sau Swiss Timing.

Cu baza la Biel, în Elveţia, grupul Swatch este unul dintre cele mai mari din industrie. Anul trecut acesta a raportat vânzări de 7,55 miliarde de franci elveţieni (6,93 mld. euro). Din totalul veniturilor, nu mai puţin de 7,30 de miliarde (6,70 mld. euro) au provenit din ceasuri şi bijuterii.  Dintre mărcile deţinute, cea mai pretenţioasă – a se citi scumpă – este Breguet, iar cea care aduce cei mai mulţi bani grupului, Omega.

Compagnie Financière Richemont (Elveţia)

Grupul Richemont deţine mărcile Vacheron Constantin, A. Lange & Söhne, Jaeger-LeCoultre, Roger Dubuis, Piaget, IWC Schaffhausen, Officine Panerai, Ralph Lauren (joint venture), Baume & Mercier, Cartier, Van Cleef & Arpels, Montblanc şi Dunhill.

Compagnie Financière Richemont SA este un jucător major pe piaţa ceasurilor şi a altor produse de lux având ]n portofoliu nu mai puţin de 20 de astfel de mărci, dintre care 13 au ca obiect de activitate producţia şi comercializarea de ceasuri. Vânzările anuale sunt chiar mai mari decât cele ale rivalilor de la Swatch, 10,64 miliarde de franci (9,77 mld. euro) , însă partea care revine industriei ceasurilor este de doar 2,87 miliarde (2,63 mld. euro). 

 

LVMH Group (Franţa)

Louis Vuitton Moët Hennessy SA este liderul mondial al industriei luxului cu venituri care au atins anul trecut 37,6 miliarde de euro şi un profit net de 4.36 mld. euro. Ceasurile şi bijuteriile mărcilor deţinute - TAG Heuer, Bulgari, Hublot, Zenith, Dior, Fred, Chaumet şi Louis Vuitton – ocupă doar 3,46 miliarde de euro, restul provenind din băuturi alcoolice, modă, parfumuri, cosmetice şi retail. Jucător major în industria ceasurilor, LVMH are o mină de aur în marca TAG Heuer, iar cea mai recentă achiziţie importantă din această zonă – în 2012 - poartă numele Bulgari.

Kering Group (Franţa)

Având ca principale activităţi moda şi retailul, grupul francez Kering, cu baza la Paris, şi-a construit în ultimii ani un adevărat imperiu în industria ceasurilor. În 2012 a achiziţionat un grup elveţian denumit Sowind pentru a putea utiliza mecanismele produse de acesta, dar şi pentru că printre mărcile lui se aflau Girard-Perregaux şi Jean Richard. Acum, între mărcile grupului Kering se află chiar şi Ulysse Nardin, iar mecanismele produse de Sowind sunt parte integrantă a pieselor diviziei de ceasuri Gucci. De altfel aceasta din urmă aduce cei mai mulţi bani în vistieria grupului care, anul trecut, a avut venituri de 12,4 miliarde de euro. Alături de mărcile Ulysse Nardin, Girard-Perregaux, JeanRichard, Gucci, grupul Kering deţine şi brandurile Boucheron, Qeelin şi Bottega Veneta.

 

Micile grupuri mari din industria ceasurilor

Pe lângă giganţii menţionaţi mai sus, jucători importanţi care deţin nume importante din industria ceasurilor sunt japonezii de la Seiko Group (Seiko, Grand Seiko, Credor, Pulsar, Lorus, Alba, Orient) şi Citizen (Citizen, Campanola, Q&Q, Arnold & Son, Bulova, Bulova Accutron II, Bulova AccuSwiss, Wittnauer, Caravelle New York, Bulova Clocks, Frank Lloyd Wright, Harley-Davidson, Frédérique Constant, Alpina, Ateliers de Monaco), americanii de la Fossil - care produc ceasuri sub mărcile Fossil, Relic, Michele, Zodiac, Skagen, dar utilizează sub licenţă şi numele Adidas, Burberry, Diesel, DKNY, Michael Kors, Tory Burch, Marc Jacobs, Emporio Armani, Emporio Armani Swiss Made, Armani Exchange sau Karl Lagerfeld – şi Movado Group (Ebel, Concord, Movado, ESQ by Movado, Coach, Hugo Boss, Juicy Couture, Tommy Hilfiger, Lacoste, Scuderia Ferrari).

Desigur, din enumerarea de mai sus lipsesc mărci cunoscute precum Rolex, care este deţinut de fundaţia Hans Wilsdorf, sau Timex, Nautica, Guess aflate în protofoliul Timex Group, însă industria include atât de multe mărci încât până şi unii dintre membri săi se întreabă, uneori, cine şi ce mai deţine. Mai ales de când a apărut moda ceasurilor „fashion”, adică acele piese care ascund, sub branduri celebre din lumea modei, calibre mai mult sau mai puţin „de marcă”.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!