Conform unui comunicat al băncii remis, joi, AGERPRES, cei 10.500 de clienţi persoane fizice care au credite în CHF cu ipotecă acordate de OTP Bank România pot primi reduceri substanţiale ale datoriilor curente, urmate de conversia în lei sau euro a sumelor rămase, la alegerea clienţilor.

Până în prezent, 3.800 de clienţi ai OTP Bank România au primit deja reduceri de peste 30 de milioane franci elveţieni (CHF) şi plătesc rate lunare mult mai mici. Mai mult de 5.000 de clienţi (aproximativ 50% din total) cu credite în CHF au semnat deja cererile de acceptare a ofertelor personalizate de conversie. Peste 10.000 de clienţi (95% din total) au contactat banca şi au primit deja ofertele de conversie, iar 1.000 de clienţi aşteaptă să fie programaţi pentru implementarea conversiei. În plus, peste 180 de clienţi semnează noi contracte de conversie, în fiecare zi.

"Programul de conversie a fost dezvoltat cu cele mai bune intenţii şi reprezintă o soluţie certă, spre deosebire de o eventuală variantă litigioasă, care implică o perioadă de timp îndelungată până la soluţionare, dar, mai ales, riscul obţinerii unor sume mult mai mici sau chiar riscul unor pierderi', a declarat directorul general al OTP Bank România, Laszlo Diosi.

În definirea termenilor contractuali, oficialii băncii au ţinut cont de informaţiile primite din partea clienţilor şi a reprezentanţilor asociaţiilor de profil. Astfel, clauzele contractuale clarifică faptul că, în cazul în care o iniţiativă legislativă privind conversia obligatorie a creditelor va fi aprobată de autorităţile statului, banca va aplica un mecanism de compensare a sumelor acordate voluntar ca reducere şi cele la care clienţii ar fi îndreptăţiţi în urma actului normativ.

Dacă eventualele soluţii impuse de autorităţile statului ar depăşi procentual reducerea oferită de bancă, prin programul său voluntar, atunci banca va suporta diferenţa, în favoarea clienţilor. În caz contrar, condiţiile prevăzute în contractul de conversie încheiat între bancă şi clienţi vor rămâne neschimbate. OTP Bank România îşi asigură astfel clienţii că aceştia vor beneficia de oferta cea mai avantajoasă.

De asemenea, clauzele contractuale atestă faptul că acei clienţi care solicită conversia, dar nu doresc să renunţe la litigii, pot opta pentru conversie, beneficiind însă de o reducere de sold mai mică, de doar 5%.

OTP Bank oferă servicii financiare universale în Ungaria, România, Muntenegru, Croaţia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia şi Serbia, pentru mai mult de 13 milioane de clienţi, prin intermediul unei reţele teritoriale de aproape 1.500 de unităţi, ATM-uri şi canale electronice. AGERPRES