Întrebarea și răspunsul implicit – studiile arată că majoritatea angajaților sunt nemulțumiți de actualul loc de muncă – sunt valabile pentru toată lumea, dar în domeniul digital nu este diferit. De vină este de obicei lipsa de potrivire dintre așteptările angajaților și așteptările angajatorilor, de multe ori nepotrivirea pornind chiar de la recrutare. Pur și simplu, calificările candidatului nu erau cele necesare nevoilor angajatorului încă de la început. Cum poate fi evitată această eroare comună, ce afecteaza deopotrivă viața multor profesioniști și productivitatea multor companii? Un răspuns l-ar putea avea platforma online de recrutare Digitaljob și mai ales algoritmul de matching, algoritm machine learning care evoluează înspre o inteligență artificială.

Povestea sistemului ”magic”

Algoritmul Digitaljob este creația unui dintre cei mai experimentați și titrați programatori și designeri români, Marius Dascălu. ”În urmă cu 20 de ani, am făcut pentru lucrarea de licență o rețea neuronală care putea să citească anumiți parametri și să-i interpreteze, un fel de proto inteligență artificială”, spune Marius. Antreprenor digital experimentat, a fondat și condus agenția multi-premiată 2fresh, plus alte câteva proiecte digitale precum visualart.ro, a dezvoltat Digitaljob în urma unei experiențe personale. Căuta programatori și designer pentru un proiect propriu și s-a lovit exact de problema nepotrivirii dintre CV-urile pe care le primea și nevoile sale. Oferta site-urilor clasice de recrutare s-a dovedit prea generalistă, prea voluminoasă și lipsită de relevanță. La jumătatea anului 2015, prima versiune a platformei era online, stârnind ceva interes în domeniu. Din păcate pe fondul deprecierii stării de sănătate a antreprenorului – Marius a dezvoltat  o boală degenerativă după ce a fost tratat pentru cancer, proiectul nu a fost dezvoltat. Abia după întâlnirea cu Ionuț Georgescu, unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori români din domeniul managementului deșeurilor, care a a investit peste jumătate de milion de euro în platformă, Digitaljob a prins aripi. Dincolo de designul și user experience-ul excepționale, de modelul de business, noua platformă are în spate algoritmul de matching între candidaturi și oferte de job, căruia noi îi spunem Sistemul Magic, și alte câteva opțiuni unice pe piața de recrutare online.

 

Jobul potrivit pentru omul potrivit

”Lucrul pe care ni l-am dorit încă de la început a fost să face în așa fel încât procesul cerere-ofertă să fie favorabil pentru candidați. Ne-am dat seama că dacă le facem un bine candidaților, facem implicit bine companiilor. Iar asta este foarte important în domeniul digital unde rezultatele sunt ușor cuantificabile”, spune Marius Dascălu. Toate platformele de recrutare online au o mică problemă: companiile nu pot să-și dea seama de calificările unui aplicant nici măcar după un interviu. De exemplu, dacă e nevoie de un programator cu un nivel de calificare mediu, 5 puncte din 10, cel mai bine ar fi ca acest lucru să fie clar de începutul procesului de recrutare. Pe lângă nivelul calificare sunt foarte importante instrumentele sau programele pe care candidatul este calificat pentru că de multe ori, de exemplu, compania angajatoare nu are o licență pentru soft-urile pe care le știe candidatul. Pe DigitalJob cerințele jobului sunt foarte clar speficate, alături de beneficiile suplimentare salariului, astfel că ofertele vor fi bine potrivite cu cererea. Iar aici intervine algoritmul de matching. ”I-am spus Magic Sistem și este o formulă complexă, în continuă dezvoltare, al cărei principală calitate este că ne economisește timpul. Pe măsură ce volum de cerere și ofertă din platformă crește, algoritmul nostru va deveni din ce în ce mai inteligent”, explică Marius. Pentru că focusul este pe candidați, profilul acestora este unul care evoluează pe măsură ce skill-urile candidaților evoluează în urma dezvoltării profesionale. Diplomele nu sunt atât de importante, talentele digitale neavând neapărat nevoie de calificările formale, obișnuite. Iar asistența candidatului la auto-evaluare este determinantă, în domeniul digital mințitul în legătură cu pregătirea profesională nefiind cea mai bună strategie de vreme ce odată așezați în fața calculatorului candidații trebuind să producă rezultatele promise.

La doar câteva săptămâni de la relansare pe Digitaljob sunt prezente ofertele a peste 150 de companii și peste 1.500 de profiluri de candidați. Pentru că platforma își propune să construiască o legătură între oferta de forță de muncă specializată din România cu marile piețe digitale internaționale sunt deja în jur de 100 de oferte de joburi internaționale, din locații precum Austria, Belgia, Singapore sau oferte de muncă de la distanță. ”Monetizarea va veni doar de la companii. Acestea pot posta și oferte pentru echipe, de doi sau mai mulți oameni. După cum știți, companiile digitale lucrează pe proiecte și au deseori probleme în a forma echipe de proiect din oameni compatibili și competenți. Noi le putem oferi ce au nevoie”, conchide Marius Dascălu.

Te-ar putea interesa și: