Ce soartă va avea CFR Marfă? Sorin Grindeanu prezintă trei scenarii prin care ar putea fi salvată compania

Unul dintre scenarii amintește de situația de la Alitalia, o fostă companie națională de transport aerian din Italia, care a intrat în faliment și a fost închisă peste 3 luni iar statul a cumpărat din active şi a creat o nouă companie, numită ITA.

„Este de datoria mea este să le prezentăm pe toate trei şi să alegem unul din ele, cu argumentele pe care le avem. La CFR Marfă, din păcate lucrurile sunt cele pe care le ştim, faliment, datorii de aproximativ 4,5 miliarde de lei”, a declarat Sorin Grindeanu la Profit News TV.

Ministrul Transporturilor a vorbit cu comisarul european de Transporturi

De asemenea, ministrul român al Transporturilor spune că a vorbit cu comisarul european și l-a informat că are trei scenarii la care lucrează. Primul dintre ele, pe care Grindeanu îl consideră cel mai simplu, este „să se aplice la CFR Marfă scenariul Alitalia, care a intrat în faliment, au închis peste 3 luni, iar apoi statul a cumpărat din active şi a făcut o nouă companie, ITA”.

„Noi încercăm de cam 12 ani să îi ducem cu zăhărelul pe cei de la Comisie (..) În acest moment, suntem în această situaţie. Nu mai vreau să minţim, vreau să ne asumăm lucruri pentru că aşa stau, este realitatea”, a declarat Sorin Grindeanu.

De asemenea, ministrul a mai spus că al doilea scenariu este de a avea o OUG de dare în plată. Acesta a subliniat că multe din activele de la CFR Marfă sunt sub sechestru la ANAF, respectiv 2 miliarde, şi 2 miliarde sunt datorii la CFR infrastructură.

„Darea în plată înseamnă să nu vină ANAf să ia 100 de vagoane să le scoată la licitaţie, ele au fost evaluate, le dă mai departe către cei care vor continua activitatea pe acest domeniu, prin darea în parte”, a completat ministrul.

Care este al treilea scenariu?

Totodată, Grindeanu a prezentat şi al treilea scenariu. Acesta presupune o reunire a CFR Călători, Marfă şi Infrastructură. Totuși, acest lucru ar putea rezulta într-o contaminare la celelalte companii.

„Este de datoria mea este să le prezentăm pe toate trei şi să alegem unul din ele, cu argumentele pe care le avem şi să ne ţinem de ele. Aş înclina pe acel scenariu valabil la nivel european, scenariul Alitalia”, a conchis ministrul Transporturilor.