Conform Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), realizarea noului terminal face parte din Faza a III-a a programului „Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti”.
Lucrările au demarat în august 2009, iar valoarea investiţiei pentru acest obiectiv este de 60 de milioane de euro, sursele de finanţare asigurându-se din sursele proprii ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti şi din credite interne, rambursate de CNAB.
Noul terminal a fost proiectat pentru a răspunde şi cerinţelor impuse de aderarea României la spaţiul Schengen. Numărul pasarelelor de îmbarcare/debarcare a crescut de la 5 la 14.
În prezent terminalul dispune de 24 de porţi de îmbarcare, faţă de 9 câte erau înainte de începerea lucrărilor. Pe o suprafaţă nou construită de 16.600 mp, pasagerii au la dispoziţie facilităţi performante şi servicii la o clasă superioară, susţinute de o tehnologie de vârf şi integrate într-un design modern şi expresiv.
Odată cu finalizarea acestui terminal, capacitatea de prelucrare a pasagerilor va fi de șase milioane pasageri pe an, faţă de 4,5 milioane în prezent.