„Top 100 Femei de Succes din România” este o selecție anuală a unora dintre cele mai influente și de succes femei din țara noastră. Topul a fost lansat joi, 19 iunie, în cadrul unui eveniment de gală. Nicoleta Mioara Olteanu, fondatoarea Art & Craft, prezentă pe scena Capital, a primit pentru realizările sale „Premiu pentru promovarea tradițiilor și identității românești”.
„O să vă povestesc câte ceva din ceea ce facem, foarte puțin, și anume, despre produsele noastre. Acestea sunt destinate tuturor categoriilor de vârstă. Deseori primim din partea clienților poze cu cei pe care i-au bucurat cu cadourile de la noi. Și deseori sunt copii.
Recent, am avut bucuria să interacționez cu o familie care stătea în State de peste 30 de ani, care știa despre Art & Craft și povestea noastră. Le-au adus copiilor produse de la noi.
Și ce m-a impresionat cel mai tare? Să văd a doua generație de români care vorbeau despre România cu termenul de acasă”, a declarat femeia de afaceri pe scena Capital.
Despre identitate
Nicoleta Mioara Olteanu a vorbit apoi despre ceea ce înseamnă identitate națională și despre cum afacerile pot juca un rol important în promovare.
„Și cred că suntem o mică parte din ceea ce înseamnă construirea identității și pentru românii care sunt plecați de ceva timp de aici”.
Apoi, antreprenoarea despre viitorul meșteșugurilor tradiționale românești într-o lume super tehnologizată, într-o lume a vitezei, a tehnologiei:
„Aș face diferență și anume aș separa ideea de meșteșug, care ține de mii de ani cumva, adică coloritul pe teritoriul românesc este recunoscut la nivel european și aș zice că este o tradiție care trebuie păstrată nealterată.
În același timp, tot ce înseamnă digitalizare, epocă modernă, doar deschide o nouă cale prin care aceste lucruri, care sunt comori tradiționale să fie purtate mai departe și să deschidă noi uși către noi piețe. Într-un mod cât se poate de firesc, pentru că și acum facem acest lucru”, a declarat Nicoleta Mioara Olteanu pe scena premiilor Capital.
Lider de piață
Art & Craft Design a devenit lider de piață în segmentul cadourilor românești, sub conducerea fondatoarei Nicoleta Mioara Olteanu. Compania și-a început parcursul cu produse autentice de artă tradițională și și-a extins treptat oferta prin dezvoltarea a 11 mărci proprii, toate cu design românesc.
Brandul propune articole tradiționale autentificate și unicat, printre care se regăsește cea mai amplă selecție de ceramică tradițională din centre renumite, precum Horezu și Corund, sute de ii cusute manual, ouă încondeiate și alte creații realizate de meșteri locali. În timp, sub umbrela mărcilor proprii ale Art & Craft Design, au fost lansate peste 1.000 de produse.
Nicoleta Mioara Olteanu, Managing Partner al companiei, vorbește despre conexiunea profundă dintre publicul consumator și specificul produselor Art & Craft:
„Cel mai simplu ar fi să descriu acest sentiment cu un gest: Românesc pentru români înseamnă o îmbrățișare sinceră și plină de dor pe care și-o dăruiesc atunci când se revăd și care îi include pe toți cei care le sunt aproape”, explică antreprenoarea.
Fondată în 2005, compania a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 34,2 milioane de lei. Printre cele mai importante realizări ale Nicoletei Mioara Olteanu se numără conceptul integrat de design, produs și experiență care definește magazinele Art & Craft.
„În 2025 am deschis în cadrul Aeroportului Internațional Sibiu două magazine de travel retail, în care am împletit cele mai bune practici din această industrie cu spiritul local”, completează femeia de afaceri.
Peste două decenii de experiență în business
Cu o carieră de peste 20 de ani în spate, antreprenoarea a împărtășit propria viziune asupra rețetei succesului în afaceri. Printre valorile care definesc cultura organizațională a companiei pe care a fondat-o, Nicoleta Mioara Olteanu menționează: „respectul pentru client și atenția pe care i-o acordăm, flexibilitatea organizației, accesul deschis la informații și încurajarea împlinirii potențialului individual al fiecărui coleg”.
Cât despre planurile de viitor, antreprenoarea declară că își dorește ca proiectele companiei să aducă nu doar profitabilitate, ci și spațiu pentru exprimare creativă pentru echipă.
„Vom participa la promovarea măiestriei românești. Este povestea vie pe care ne bazăm atunci când ne prezentăm la nivel global”, spune ea.
Nicoleta Mioara Olteanu crede cu tărie în potențialul românilor de a construi afaceri solide și și-ar dori să contribuie mai mult la dezvoltarea mediului antreprenorial din România. „Cei 25 de ani în care am dezvoltat diverse zone din afacere îi pot pune la dispoziția celor care au dorința și potențialul de a-și împlini propriile visuri”, afirmă Managing Partner-ul Art & Craft Design.
Succesul, o construcție de zi cu zi
Antreprenoarea caută să mențină un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală. Este prezentă zilnic la birou, pentru 8–9 ore, iar în programul său lasă mereu două-trei ore libere, dedicate flexibilității.
„După muncă, iau masa în familie și încerc să îmi fac program, în weekend, alături de prieteni. În ultimii doi ani am urmat cursurile masterului de la FABIZ – «Business Intelligence» –, așa că programul a fost mai restrictiv în zona de activități de recreere”, povestește ea.
Pentru Nicoleta Mioara Olteanu, succesul înseamnă un cumul de factori, armonizați cu atenție.
„Cred că succesul înseamnă să poți să faci ceea ce îți dorești, să obții rezultate care să te bucure și să fii împăcat cu alegerile personale. O femeie, în plus față de această definiție, simte împlinire și când oferă celor din jur susținerea necesară pentru ca și ei, la rândul lor, să își atingă scopurile și să își conștientizeze propriul succes”, conchide Nicoleta Mioara Olteanu.