Rezultatul final al Comisiei va fi făcut, cel mai probabil, spre jumătatea anului 2012 când vom afla dacă Wizz Air a primit sau nu ajutor de stat. Până atunci, Petrov nu renunță la consolidarea afacerii pe aeroportul Traian Vuia, acolo unde își are hubul Carpatair. Renunță însă, pentru moment, la vizibilitate în București, acolo unde înainte de debutul crizei devenise activ. ”Tocmai faptul că am realizat că și la București piața este distorsionată de prețurile de la Băneasa care sunt la jumătate față de cele de la Otopeni, respectiv nu este vorba de o concurență loială.  În contițiile astea, nu se poate să fim agresivi pe piața bucureșteană”, declară pentru Capital omul de afaceri. ”După ce nu vor mai fi subvențiile respective pentru anumite companii, ne vom întoarce în București”, adaugă acesta. Vorbind de concurența neloială, Nicolae Petrov afirmă faptul că 75% din rețeaua Carpatair este afectată de acest lucru.

Flota, după mentenanță

Și pentru că momentele dificile din economie cer reinventare și stategii noi de business, Petrov s-a orientat către segmentul de mentenanță, mai ales că încă din 2004 a investit un milion de euro într-un hangar pe aeroportul din Timișoara. ”Suntem în discuții să ne ocupăm de mentenanță pentru o firmă din Elveția. În Uniunea Europeană, o oră de întreținere costă 100 de euro, iar noi percepem acest tarif la jumătate”, spune managerul care menționează că are în plan o investiție de 15-20 de milioane de euro pentru construcția unui nou hangar care să poată găzdui cinci-șase aeronave.

Deși are o flotă formată din Fokker și SAAB, Nicolae Petrov nu exclude înnoirea flotei, mai ales că în ultimii ani a mai renunțat la câteva SAAB-uri (în prezent mai are opt). ”Nu am luat o decizie pentru un anume tip de aeronavă, ele sunt toate pe listă, decizia va fi luată fie în iarna asta, fie mai târziu. Nu ne grăbim pentru că generația asta – tehnologii noi de motoare care ne-ar permite să economisim combustibil – vine după 2016. Mare câștig nu se realizează astăzi cu schimbarea flotei de dragul schimbării. Doar dacă vom trece la o categorie nouă, Boeing  sau Airbus, ar merita schimbarea. Motivul? Boeing și Airbus au o eficiență la costuri datorită numărului mai mare de locuri de pasageri pe care-i poate transporta. Dacă vorbim însă de aeronave care să fie superioare tehnologic, vorbim după 2016”, explică Petrov.

Carpatair estimează pentru anul acesta o cifră de afaceri de 70 de milioane de  euro, în creștere față de anul trecut. Însă, chiar și așa, profitul va fi absent. ”Sperăm să revenim la anul pe profit”, conchide Petrov.