Mihai Ivanescu: Anul trecut am vandut 751 de masini, intr-o componenta a modelelor mult schimbata fata de anul 2002. In 2002 s-au vandut doar trei turisme. Anul trecut insa am avut 144 de turisme, printre care si modelul Colt (care a castigat titlul „Masina anului in 2004”), Lancer, Carisma, Grandis, Space Star si Evo VIII.
Cum explicati aceasta schimbare, avand in vedere faptul ca in trecut Mitsubishi era cunoscuta ca fiind o marca de masini de teren?
Mihai Ivanescu: Era cunoscuta asa numai in Romania unde erau comercializate doar doua modele Pajero si Pajero Sport. In perioada in care Mitsubishi Motors nu a fost reprezentat la nivelul de distribuitor oficial pe piata romaneasca, aceste doua modele nu aveau nevoie de multe investitii in domeniul marketingului si al promovarii. Se puteau castiga sume frumoase cu aceste masini, costurile de desfacere erau relativ scazute si atunci cei care comercializau marca in acel moment s-a orientat numai spre aceste modele. Nefiind promovate, evident ca celelalte au ramas intr-un con de umbra. In celelalte tari in care exista o traditie mai veche Mitsubishi proportia este cu totul alta, 65% din vanzari sunt „passenger cars”iar restul este detinut de modelele 4×4 inclusiv pick-up-uri.
Cresterile dumneavoastra in vanzari s-au bazat mai mult pe turisme?
Mihai Ivanescu: Da, este adevarat. Dar s-au inregistrat cresteri semnificative si pe modelele 4×4. Am reusit sa terminam anul trecut pe pozitia a patra la segmentul SUV, dupa Toyota, Hyundai si Nissan, si, de remarcat, este faptul ca vanzarile noastre fata de cele ale Toyota care s-a situat pe primul loc, au reprezentat 80 %. Diferenta a fost mica. Anul trecut am fost castigatorii unui top 4×4 mai specializat, cu 382 de masini vandute in segmentul off-road. In topul international realizat de J.D. Power, ca fiabilitate si grad de satisfacere al clientului Mitsubishi s-a clasat pe locul sase la nivel de brand mondial.
Cu cat au crescut vanzarile in 2004 fata de 2003 la Mitsubishi?
Mihai Ivanescu: La Mitsubishi am avut cea mai mare crestere dintre toti importatorii semnificativi, vorbesc despre cei care au peste 100 de unitati vandute in piata de importuri, iar 2004 versus 2003 inseamna o crestere cu 145%.
In ce domenii a fost resimtita mai mult cresterea, in zona 4×4 sau in cea a turismelor?
Mihai Ivanescu: Cresterea s-a simtit mai mult in zona passenger-car si pick-up-urilor, unde am crescut cu 460%.
Cum au mers lucrurile de la inceputul anului?
Mihai Ivanescu: Foarte bine. Am reusit sa vindem in trei luni 281 de masini, ceea ce a insemnat o crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut de 104%.
A fost o crestere mai mare la passenger-cars sau la 4×4?
Mihai Ivanescu: La 4×4 ne-am pastrat in topul SUV, in care suntem pe pozitia a patra, dar cresterea mare este in zona passenger-cars.
Cum credeti ca veti incheia anul acesta?
Mihai Ivanescu: Anul acesta vom vinde in jur de 1.250-1.300 de unitati. Ne-am repozitionat in clasamentul pick-up-urilor, unde crestem puternic, suntem in pozitia a doua. Este de remarcat ca noi nici anul trecut nici anul acesta nu am avut flote semnificative. Oportunitatile pentru flote ar putea veni diin partea Colt, Lancer, Pajero Sport care se preteaza la asa ceva.
Daca ar fi sa facem un clasament pe modele, care ar fi cele mai de succes?
Mihai Ivanescu: Categoric Pajero Sport. Anul trecut am vandut 189 de masini, anul acesta cred ca vom vinde peste 250 de unitati. Un alt lucru de remarcat: in luna februarie 2005 am vandut ca distribuitor masina cu numarul 1.000.