McDonald’s plănuiește reduceri de locuri de muncă și o reorganizare, în timp ce compania își reorientează prioritățile pentru a accelera extinderea restaurantelor, a declarat angajaților directorul general Chris Kempczinski.

McDonald’s plănuiește o reducere a locurilor de muncă

Compania fast-food a precizat că reducerile de personal nu reprezintă o măsură de scădere a costurilor, ci sunt menite să ajute compania să inoveze mai repede și să lucreze mai eficient. Ca parte a reorganizării, compania va deprioritiza și va opri anumite inițiative, potrivit unui memo al lui Kempczinski la nivelul întregii companii. Nu este clar care sunt aceste proiecte.

În prezent, organizația McDonald’s este împărțită în trei segmente: SUA, piețele internaționale operate și piețele internaționale licențiate pentru dezvoltare. Compania operează în 119 piețe din întreaga lume, conform CNBC.

Vor fi dezvoltate noi restaurante

În plus, McDonald’s a declarat vineri că va accelera planurile de dezvoltare a noilor restaurante.

„Trebuie să accelerăm ritmul deschiderii restaurantelor noastre pentru a capta pe deplin cererea crescută pe care am determinat-o în ultimii ani”, a declarat Kempczinski în nota de serviciu.

McDonald’s nu a publicat anterior o prognoză cu privire la numărul de restaurante noi pe care intenționează să le construiască în 2023, dar compania a declarat în noiembrie că noile unități vor contribui cu aproximativ 1,5% la creșterea vânzărilor la nivelul întregului sistem în 2022.

Compania nu a decis încă câte restaurante noi va construi și nici câte locuri de muncă vor fi eliminate în cadrul reorganizării. Kempczinski a declarat că firma va finaliza și va începe să comunice deciziile privind disponibilizările până la 3 aprilie.

Kempczinski a anunțat, de asemenea, o serie de promovări interne, începând cu 1 februarie, pentru a ajuta compania să își pună în aplicare noua strategie.

McDonald’s România, amendată recent de ANPC

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au amendat cu 15.000 de lei lanţurile de fast-food McDonalds şi KFC din Capitală, în urma unor nereguli care afectau interesul economic al consumatorilor.

Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în cazul unităţilor din Piaţa Romană din București au fost decise şi măsuri complementare de oprire temporară a desfăşurării activităţii până la remedierea abaterilor şi remedierea deficienţelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.

„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedeşte că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situaţii să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat, este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câştigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, în comunicatul citat.