Directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), George Bădescu, a explicat că impunerea certificatului digital nu este o veste bună pentru nimeni din sectorul comercial. El a arătat că, în acest moment priorităţile marilor reţele comerciale sunt să rămână operaţionale şi ca pandemia să fie limitată.

El a arătat că asociaţia nu deţine în prezent cifre care să indice dacă impunerea certificatului digital a afectat recent volumul vânzărilor în marile reţele comerciale. Potrivit lui George Bădescu indiferent că sunt sau nu sunt repercusiuni economice, orice limitare în principiu nu este o veste bună. El a susținut, potrivit Agerpres, având în vedere contextul general, primordial este acest obiectiv care se referă la limitarea pandemiei, şi atunci pentru moment acesta este cel care este ca principală prioritate.

„Deci, ca principiu, (măsura impunerii certificatului verde n.r.) nu este o veste bună, cred că asta e evident. Plus că la nivelul asociaţiei avem şi o situaţie cu membrii noştri nealimentari: la ei este obligatoriu certificatul verde, la cei nealimentari nu este obligatoriu… avem şi membri care au şi magazine în mall-uri, deci de asta nu putem avea în acest moment o evaluare, pentru că sunt foarte multe fragmente, ca să zic aşa.

Șeful AMRCR avertizează: Certificatul verde nu este o veste bună

Dar nu este o veste bună pentru nimeni, e clar că vine şi într-un moment în care ne confruntăm şi cu alte provocări, legate de situaţia generală economică şi cărora trebuie să le facem faţă, dar până la urmă ideea este că dacă această pandemie nu se încheie ne vom învârti în continuare în aceeaşi situaţie în care din timp în timp vor fi necesare poate alte limitări, deci în final trebuie să ieşim cumva din această situaţie”, a afirmat George Bădescu.

Acesta a explicat că marile reţele comerciale nu pot avea pe moment alte priorităţi decât controlarea pandemiei. Băsescu a susținut că factorul economic se va subordona limitărilor sanitare.

Principalul obiectiv este să rămânem operaţionali

„Principalul obiectiv este să rămânem operaţionali, să avem aceleaşi servicii către clienţi, dar, chiar dacă e clar că nu sunt veşti bune şi că orice limitare produce un efect – nu trebuie să fii foarte expert în a evalua acest lucru – momentan nu putem avea alte priorităţi decât ca împreună cu autorităţile şi cu consumatorii să încercăm cât mai repede să avem nişte evoluţii în starea pandemică care să permită relaxarea şi în final eliminarea restricţiilor. (…)

Deci, nu cred că ne putem imagina acum să urmărim obiective economice, când practic putem spune că din păcate avem deja o experienţă cu pandemia şi vedem că, deşi lucrurile păreau de mai multe ori că se îndreaptă spre o încheiere, vedem că nu este aşa şi că există aceste cicluri şi practic, până la urmă, nu poţi să spui că poţi să ai o strategie pe termen lung şi strategia ta să fie pe variabile economice”, a precizat directorul executiv al AMRCR.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România include 22 de retaileri alimentari şi nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros. AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale „Concordia” şi a organizaţiei „EuroCommerce”.