O lună „sabatică“. Acesta a fost începutul unui nou drum pentru Sonia Micu. După ce, timp de mai mulți ani, a lucrat în companii multinaționale (ultima dintre ele fiind Coca-Cola), a decis că este momentul să înceapă și altceva.
„Împlinisem 30 de ani și aveam o neliniște pe care am observat-o și în cazul altor colegi de generație, legată de scopul activității noastre profesionale și de impactul pe care îl avem. Mi-am luat o lună sabatică, în acel an, și am traversat Statele Unite cu mașina pe Route 66“, mărturisește ea. Ei bine, tot acel drum a avut o influență mare asupra dorinței Soniei de a încerca să trăiască și altfel. La scurt timp după întoarcere (sau, și mai bine spus, în urmă cu circa doi ani) și-a dat demisia și a început să se gândească la NALU.

Pas cu pas, a conturat planul de afaceri, până în cele mai mici detalii: a găsit fabrica, furnizorii, colaboratorii. Și a pornit proiectul. Nouă luni mai târziu a fost lansarea, oamenii au început să-i încerce produsele și, în tot acest timp, chiar s-a format un public loial.

Mai multe surse de finanțare

„Am schițat un plan care necesita, la început, o investiție de câteva mii de euro, însă ambițiile pentru NALU creșteau în fiecare zi. Voiam să îi dau toate șansele de reușită. În final, s-au strâns aproape 30.000 euro în investiția inițială, cea mai mare parte a sumei mergând către achiziția de material și către producție, pentru că stocurile se epuizau mai repede decât anticipasem. Am folosit mai multe surse de finanțare, o combinație între economii și împrumuturi“, detaliază Sonia Micu.

 

De altfel, cea mai mare proporție în structura de cost o reprezintă materia primă și manufactura. Iar fabrica unde sunt realizate produsele firmei NALU Underwear lucrează în sistem lohn pentru mărci mari de lenjerie de lux. Primele produse au fost fabricate dintr-un bumbac foarte fin la atingere, de anul acesta fiind introdus și bumbacul organic.  Tânăra este foarte atentă la toate aspectele, cu modele unice, foarte confortabile: nu există sârme, bureți sau alte elemente care pot crea disconfort sau care ar putea modifica forma corpului, după standarde învechite.

Astăzi, produsele de lenjerie intimă NALU pot fi găsite atât în propriul magazin online, cât și în două magazine-concept din București, iar din toamnă Sonia spune că vor intra și într-un retailer online din partea aceasta a Europei. „Am vândut luna trecută mai mult ca oricând, iar în lunile în care am rămas fără stoc, mult mai puțin. În acest an, am vândut peste 2.000 de produse, iar magazinul online a fost vizitat de 30.000 de oameni, vizitatori unici“, adaugă ea.

Zece săptămâni la New York

Totuși, „cea mai mare realizare de până acum“ se referă la faptul că, începând din august, brandul este prezent într-un magazin multibrand din New York, timp de zece săptămâni, „un pas uriaș“ pentru orice afacere. Cum a ajuns aici? Cu ambiție și foarte multă muncă, un mare avantaj fiind reprezentat de cunoștințele de business pe care le-a acumulat din experiența profesională. Mai mult, pentru că nu știa aproape nimic despre segmentul de lenjerie, a urmat un curs de specialitate la London College of Fashion, unde a învățat, în principal, despre designul de lenjerie, dar și despre producție, materiale, furnizori și altele.

„Experiența cursului m-a ajutat să acumulez multe informații într-un timp scurt, însă majoritatea lucrurilor le-am învățat făcând. Evident că studiile ajută, dar, de multe ori, resursele financiare sunt limitate și cred că merită investite mai degrabă în a porni afacerea“, explică ea. În context, Sonia Micu a absolvit Facultatea de Comunicare și Relații Publice la Universitatea din București, apoi a urmat la distanță cursurile unui „Master of Science“ în Marketing Management la „The London College UCK“ din Marea Britanie, pentru care a obținut o bursă. Iar începând cu această toamnă, se reîntoarce la școală, la un masterat în Filosofie Analitică.