În Germania, legislația rutieră poate fi periculoasă în anumite situații
În Germania, regulile de circulație sunt adesea complicate, dificil de înțeles, ba chiar pot fi periculoase în anumite situații. De aceea, experții auto recomandă șoferilor ca în anumite situații să încalce conștient regulile de circulație.
În Germania, oamenii învață la școala de șoferi cum să intre corect pe autostradă. După intrarea pe banda de accelerare, șoferul trebuie să mărească semnificativ viteza și să se integreze lin în circulația de pe banda dreaptă a autostrăzii. Trebuie să țină cont – indiferent că este ambuteiaj sau nu – că șoferii care circulă pe autostradă sau pe drumul expres au prioritate.
Nerespectarea priorității atrage după sine o amendă de cel puțin 25 de euro. Dacă șoferul îl pune în pericol pe cel care are prioritate, amenda crește la 100 de euro și primești 1 punct de penalizare la Flensburg.
Conform Codului Rutier din Germania (StVO), la intrările pe autostradă, șoferul trebuie să se oprească la capătul benzii de accelerare (marcat cu o linie continuă pe carosabil). Totuși, de aici rezultă un pericol semnificativ. Mai ales când traficul se desfășoară fluent, adică nu este ambuteiaj, pe banda întâi a autostrăzii vehiculele se deplasează adesea cu viteză mare.
Sfaturi practice de la experții auto
Majoritatea experților auto recomandă șoferilor să continue să conducă chiar și la capătul benzii de accelerare. Deși intrarea pe banda de urgență fără o nevoie urgentă este formal ilegală, în acest caz este o soluție justificată.
În această excepție particulară este permis – în ciuda contrarietății cu legea auto – ca șoferul să intre pe banda de urgență și să se integreze cât mai rapid și mai sigur în traficul fluent.
De asemenea, experții auto sfătuiesc șoferii să accepte o eventuală amendă și să folosească banda de urgență. La prima ocazie, pot apoi să se intre pe banda de circulație obișnuită.
Ce prevede StVO?
Potrivit StVO, pe carosabilele cu mai multe benzi de circulație într-un singur sens, autovehiculele pot deroga de la obligația de a circula cât mai la dreapta dacă densitatea traficului justifică acest lucru. O bandă este partea carosabilă de care are nevoie un vehicul cu mai multe benzi pentru a se deplasa nestingherit pe carosabil.
Dacă traficul este atât de dens încât s-au format cozi de vehicule pe benzile dintr-o singură direcție, se poate circula cu o viteză mai mare pe banda din dreapta decât pe banda din stânga. Dacă un șir de vehicule staționează sau se deplasează încet pe banda din stânga a părții carosabile într-o singură direcție, vehiculele îl pot depăși pe partea dreaptă cu o viteză puțin mai mare și cu extremă prudență.