Rețetă de succes. Se iau tineri ambițioși, cu experiență în­tr-o multinațională, ceva bani puși deoparte, dar des­chiși la surse de finanțare ex­te­rioare dacă situația o cere, o idee și multă răbdare. Rezultatul îl vom vedea, probabil, pe termen mediu și lung. Ce-i vizibil însă, în stadiile de început ale unei afaceri, este segmentul pe care se lansează businessul generației X. Iar cadourile sau beneficiile oferite fie de an­gajator, fie de un cunoscut sunt o nișă de exploatat pentru cine vrea să intre în afa­ceri.
Pentru mulți, timpul este un inamic. Pentru Andrei Crețu (30 de ani) și Iulian Cîrciumaru (29 de ani), timpul a fost doar o inspirație pentru un ­start-up. Mai exact, au creat un con­cept prin care posesorii cardului „7 Card“ au acces gratuit, oricând, la o rețea de 40 de săli de sport din București, respectiv reduceri la diferiți parteneri afiliați. Flexibilitatea (pentru că poți merge într-o seară la o sală în Militari, iar a doua zi la una în Floreasca, fără a plăti două abonamente distincte) și varietatea de activități (fitness, tenis, aerobic, fotbal etc.) i-au convins pe angajatori să-l ofere drept beneficiu sau cadou salariaților. În cel mai rău caz, când multinaționala nu avea prins în buget un astfel de cost, le-a facilitat angajaților accesul la acest card, prețul fiind suportat de către doritori. În medie, un 7 Card costă aproximativ 100 de lei pe lună, plus/minus 30 de lei în funcție de volumul cumpărat.
În vizorul investitorilor
Benefit Seven trece azi drept un ­start-up, dar planurile antreprenorilor sunt mărețe. Dacă în prezent au aproximativ 1.000 de abonați și sunt pe break even operațional, cei doi aș­teap­tă o creștere anuală de 150%, o cifră de afaceri de minimum 500.000 de euro, în 2013, și 50.000 de abonați pe termen lung. „Atât vedem noi piața. Oricum, abia de la 4.000 de abonați ne putem liniști, în sensul că nu mai venim cu capital de lucru. Iar acest moment îl estimăm pentru finalul lui 2013“, spune Andrei Crețu. Cei doi au investit 150.000 de euro  – economii și bani proveniți în urma unor credite – însă în cursul anului următor investiția se poate dubla, în condițiile în care vor să extindă serviciul și în afara Bucureștiului, primele orașe fiind Iași, Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara etc. „Vrem să extindem aria de beneficii oferite angajaților, iar ulterior, ne vom dezvolta pe businessuri-satelit. Avem un prim plan de lansare a unui site de vânzări online, unde vom comercializa echipamente și accesorii sportive“, explică Iulian Cîrciumaru. Și pentru că afacerea celor doi a prins contur, a început să facă deja cu ochiul fondurilor de investiții. Pentru moment însă, după cum spun Andrei și Iulian, businessul nu este de vânzare.
Cum să faci un cadou original

O statistică arată că, în Franța, unul din trei cunoscuți cumpără un pachet voucher cadou (un cupon ambalat aparte – care nu se comercializează de pe site-urile de profil -,  și care permite accesul în multe locații partenere), iar trendul se pare că ia drumul Estului. Cel puțin Tiberiu Breazu (32 de ani) vrea să-l facă cunoscut în România. A trăit mulți ani în Hexagon, iar de cinci luni a lansat pe piață astfel de pachete pentru cei care nu vor să dea greș când aleg un cadou. Le-a denumit generic „Originalo“ și le-a împărțit, pentru moment, în trei categorii aparte. „Este un pariu pe piața serviciilor, o investiție pe termen mediu-lung și nu mă aștept nici anul viitor să fiu pe break even“, spune tânărul antreprenor care a pornit această afacere cu 70.000 de euro, bani proveniți din economii. Cadourile variază între 140 și 445 de lei. A vândut până în prezent câteva sute de pachete și estimează ca până la finalul anului să depășească mia.  
Potrivit antreprenorului, publicul a fost receptiv la voucherele de relaxare, acestea fiind cele mai vândute. În medie, românii cumpără unul-două pachete-cadou, iar clienții le folosesc la 60-70 de zile de la emiterea cardului. „Mă aștept ca unul din trei cunoscuți să știe de Originalo“, spune încrezător Breazu. Și șanse sunt, dat fiind că pachetele sale cadou se comercializează în rețeaua Diverta, iar el poartă discuții cu marii retaileri pentru a putea fi vândute și acolo. „Pe viitor, estimez că jumătate dintre vânzări vor fi efectuate online și cealaltă jumătate în retail. Mă bucur că avem comenzi din străinătate pentru livrări în România“, spune antreprenorul, menționând că publicul-țintă este reprezentat și de expați, pentru că aceștia cunosc deja produsul din străinătate.
Ce urmează? Vouchere-cadou pe alte două categorii, gastronomie și lifesyle, prezența în cât mai multe lanțuri de retail și recuperarea in­ves­tiției în trei-patru ani.

Un buget de aproximativ 100.000 de mii de euro este suficient pentru a demara
un proiect pe segmentul serviciilor, indiferent dacă targetul este corporate sau mass-market


150.000

euro este investiția în proiectul Seven Card. Lunar, câteva sute de persoane devin posesori ai unui astfel de card


70.0000

de mii de euro este suma investită în proiectul Originalo. Voucherele-cadou pot fi utilizate la peste 200 de parteneri afiliați