Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a coridorului IV Pan European pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 de km/h, este în desfășurare. Lucrările sunt efectuate de firma Astaldi SpA. Menționăm mai jos principalele progrese înregistrate în ultima perioadă.

În cadrul proiectului executat de Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, activitate ce implică reabilitarea liniei C.F. Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a coridorului care va lega România de Europa de Vest, lucrările au avansat în ritmul impus de dezvoltator. La stația Ghioroc, de pildă, sunt în desfășurare activități la clădirea de călători și la peroanele de la linia 1, în timp ce în intervalul Păuliș – Ghioroc (sector Păuliș – PO Păuliș) sunt în curs de finalizare terasamentele la nivelul ultimului strat pregătitor pentru PSS.

În punctul PO Păuliș au fost demarate acțiuni ce vizează rezistența peroanelor, iar în sectorul PO Păuliș-Stația Ghioroc sunt în curs de concretizare terasamentele la nivelul PSS. În intervalul Radna – Păuliș, în sectorul Cap Y Radna – Intrare 7 (p.k. 594+800) Fir 1, situația lucrărilor era următoarea: au fost finalizate demontările și sprijinirile în lungul liniilor, a fost scoasă piatra spartă iar săpăturile pentru treptele de înfrățire sunt în desfășurare.

De asemenea, în intervalul Sector intrare 7 (p.k. 594+800) – Intrare 6, au fost finalizate demontările și a fost scoasă piatra spartă. La stația Milova au fost finalizate lucrările civile de rezistență la peroane între liniile III-4. Urmează să fie turnat asfaltul. Sunt gata și lucrările civile la coloanele și capitelele destinate pasarelei pietonale de la liniile III-4 și 1-II. Tot la Milova se efectuează lucrări la suprastructură. La liniile III-IV au fost finalizate activitățile de balastare, buraj, sudură și detensionare.

Radna a îmbrăcat haine noi

Pe tronsonul 2A Ex km 614 – Cap Y Bârzava, la stația Radna, a fost montată pasarela pietonală, în vreme ce lucrările la clădirea de călători sunt în plină desfășurare, mai exact a fost finalizată rezistența fundației, au fost ridicați stâlpii și montat acoperișul. Mai mult, au fost terminate lucrările de rezistență la peroanele liniilor III-IV, unde s-a turnat și asfaltul.

„La stația Radna au fost finalizate lucrările la instalațiile electrice valabile pentru alimentarea consumatorilor din postul de transformare existent în cel nou proiectat, la hala de mentenanță sunt în curs lucrări ce vizează rezistența fundației, iar la rampa militară a fost betonată baza”, ne-au declarat reprezentanții firmei Astaldi.

În ce stadiu se află lucrările în intervalul Milova-Radna? Oficialii Astaldi au din nou cuvântul: „În punctul Pod GMIB pk 585+171, Fir 2, de exemplu, au fost finalizate tablierul, hidroizolația și suprastructura, dar și sferturile de con și canalul din beton. De asemenea, la punctul Pod GMIB pk 586+310, Fir 2 au fost executate tablierul, hidroizolația și suprastructura și sunt în curs de desfășurare lucrări pentru amenajarea albiei. Și la punctul Pod GMIB pk 589+468 au fost finalizate tablierul, hidroizolația și suprastructura”. În intervalul Milova-Radna au mai fost finalizate lucrările la terasamente în zona Fir 2 și suprastructura.

Pe scurt

Linia de cale ferată supusă reabilitării pe traseul Frontieră – Curtici – Simeria este dublă și electrificată. Pe cuprinsul ei se vor regăsi doisprezece puncte de staționare, dintre care șapte stații și cinci halte de călători

Pe scurt

Segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, care va uni România cu Occidentul, se desfășoară pe suprafața a două județe: Arad și Hunedoara

Cifră

102,018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul  Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest

Cifră

160 km/oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria