O nouă lege adoptată de Parlament va condiționa vânzarea unei mașini de un document eliberat de Registrul Auto Român, denumit RAR Auto-Pass.

Devine obligatoriu la vânzarea unei mașini

Acest document informațiile existente în registru în legătură cu istoricul citirii odometrului, implicarea mașinii într-un eveniment care a produs avarii grave la sistemul de direcție, sistemul de frânare, structura de rezistență a caroseriei ori a șasiului sau la alte sisteme de siguranță activă ori pasivă.

Astfel de verificări sunt recomandate de specialiști la achiziția unei mașini second-hand. RAR are disponibil pe site-ul său un instrument de verificare pentru kilometri parcurși.

„Mi se pare foarte important că istoricul privind kilometrii parcurși este gratuit pentru că este probabil cea mai comună intervenție asupra mașinilor second-hand. Se umblă la kilometri mult și atunci mă bucur că Registrul Auto Român are această unealtă de verificare, iar contra cost poți să vezi și daunele.

Un raport care se referă la istoricul în România al mașinii respective. Deci, dacă e o mașină care e adusă dintr-o altă țară sau poate chiar a circulat în mai multe țări, doua, trei, înainte să ajungă în România, atunci instrumentul de la Registrul Autor Român nu este suficient”, a declarat Adrian Mitrea, potrivit stirileprotv.ro.

Vehiculele electrice pot fi și mai periculoase

Acesta spune că pericolul este chiar mai mare în cazul achiziționării un vehicul electric second-hand. Marea problemă prezentată de Adrian Mitrea este reprezentată de schimbarea bateriilor.

„După mine, este mai periculos acum să cumperi o mașină electrică la mâna a doua decât o mașină pe combustie. (…) Sunt mașini electrice din primele generații de vehicule, care au apărut acum vreo 10 ani, la care unii sau alții au făcut niște upgrade-uri de baterie. Au luat o baterie de pe mașină mai nouă și au pus-o pe cea veche ca să-i crească autonomia.

De cele mai multe ori, mașina respectivă nu mai trece printr-un proces de reomologare individuală la Registru Auto Român. Dacă se întâmplă un accident mortal, avem niște exemple, din păcate foarte triste, o să faci pușcărie. Nu-i de glumă.

O baterie de două, trei ori mai mare decât a avut mașina electrică inițial înseamnă o baterie de două, trei ori mai grea. Îți trebuie modificări la sistemul de frânare, la sistemul de suspensii, ca mașina să se comporte în circulație așa cum a fost proiectată de fabricanți”, a spus jurnalistul.