În plin scandal legat de facturile românilor, ANRE dă 3 milioane de lei pentru influenceri și bloggeri

Sursă: Dreamstime

Autoritatea Națională pentru Reglementarea în Domeniul Energiei (ANRE) va lansa o campanie de informare care va dura până în luna noiembrie a acestui an. Pentru aceasta, ANRE a scos din buzunar 600.000 de euro.

ANRE lansează o campanie de informare pentru consumatori. Valoarea acesteia este de 3 milioane de lei

Autoritatea Națională pentru Reglementarea în Domeniul Energiei (ANRE) a decis să lanseze o campanie publicitară prin care să îi informeze pe consumatori cu privire la drepturile lor. Campania, care se va desfășura pe toate canalele media, inclusiv în online, costă 600.000 de euro, echivalentul a 3 milioane de lei.

ANRE a plătit acești bani pentru ”servicii complete pentru desfăşurarea, producţie materiale de promovare şi difuzare în mass-media audiovizuală, mediul on-line și social media”, arată documentele depuse în SEAP.

De asemenea, Autoritatea Națională pentru Reglementarea în Domeniul Energiei dorește să implice și influenceri și bloggeri care să participe la întâlniri online. În plus, și Google va beneficia de această campanie, care se va derula și în Google Ads în Rețeaua de Display Google pe site-uri ce difuzează ştiri de specialitate (aferente sectorului energiei), ştiri sociale și generale.

Așadar, campania de publicitate a Autorității Naționale pentru Reglementarea în Domeniul Energiei (ANRE) se va desfășura și pe Facebook, YouTube sau LinkedIN, până în luna noiembrie a acestui an.

ANRE a venit cu explicații

Autoritatea Națională pentru Reglementarea în Domeniul Energiei a declarat, pentru DC Business, că ” prevederea legala ca ANRE să poată derula astfel de campanii a apărut odată cu OUG 143, publicat în 31 dec 2021. Până la acea dată, informarea consumatorilor era doar în sarcina furnizorilor”.

Amintim că în OUG 143/2021 se arată că ”ANRE are obligația de a derula campanii de informare prin orice mijloace de comunicare mass-media, mediu on-line și social media care să vizeze informarea consumatorilor cu privire la drepturile lor, inclusiv dreptul de a schimba furnizorul de gaze naturale, fără costuri suplimentare. ANRE are dreptul de a finanța campaniile menționate anterior din bugetul propriu”.

Întrebată dacă înainte emiterii acestei ordonanțe ANRE nu avea voie să demareze campanii de informare, instituția a răspuns că nu a existat un temei legal pentru așa ceva, mai scrie sursa anterior citată.

Scopul campaniei ANRE

ANRE a trimis un comunicat în care spune care este scopul principal al campaniei.

„Apreciem interesul manifestat în spaţiul public pentru campania media de educare şi informare a consumatorilor finali de energie electrică şi gaze naturale cu privire la drepturile lor pe care ANRE o va derula în acest an. Demararea campaniei a fost posibilă având în vedere prevederile din Ordonanţa de Urgenţă nr. 143 din data de 28.12.2021, care a intrat în vigoare la data de 31.12.2021. Suntem convinşi că mesajele transmise o să constituie un real sprijin pentru cei aproximativ 9.000.000 de clienţi din sectorul energiei electrice, respectiv circa 5.000.000 de clienţi din sectorul gazelor naturale, având în vedere faptul că aceasta va fi derulată prin multiple canale, atât prin intermediul mass-media audiovizuală, cât şi în mediul online şi social media”, se arată în comunicat.

Reprezentanţii autorităţii arată că această campanie nu reprezintă primul instrument utilizat de ANRE în relaţia cu consumatorii finali.

„Există multiple elemente care au stat la baza informării, iar o parte dintre acestea se regăsesc pe site-ul instituţiei prin comunicate, informări, pliante şi broşuri”, spun ei.

ANRE menţionează şi cele două campanii derulate cu Asociaţia InfoCons cu privire la drepturile consumatorilor şi la schimbarea furnizorului, dar şi campania de interes public privind liberalizarea pieţei de energie electrică, desfăşurată pe toată durata anului 2021, la recomandarea Consiliului Naţional al Audiovizualului.

Consumatorul final reprezintă ţinta campaniei, iar scopul principal este educarea şi modelarea comportamentului de consum al acestuia în vederea evaluării, a selecţiei şi a contractării în cunoştinţă de cauză a serviciilor de furnizare, precum şi utilizarea ulterioară a acestora pe baza deciziilor şi alegerilor informate, arată reprezentanţii reglementatorului.