Anul trecut, creşterea fără precedent a tarifelor pentru principalele utilităţi şi carburanţi precum şi mărirea implicită a preţurilor materiilor prime au dus la o creștere alarmantă a inflației, pe fondul instabilității create de războiul din Ucraina.

„Acest context a reprezentat o adevărată provocare în a găsi soluţii şi a menţine un echilibru între aceste preţuri care au escaladat foarte mult, ajungând chiar la dublare şi preţurile medicamentelor care, după cum se ştie în România sunt strict reglementate. În aceste condiţii, am reuşit o acomodare a structurilor de producţie, a structurilor de consum, am inovat procese, am crescut randamente, am redus amprenta de carbon a companiei, am reaşezat sistemul de salarizare şi motivare a angajaţilor, astfel încât, în anul 2022, am avut o creştere a veniturilor din vânzări de 32%, ajungând la afaceri de aproape 100 milioane euro.

Aceste rezultate se înscriu în planul de business multianual „The Future Together 2030″, care a stat la baza încheierii recentului acord de consultanţă cu Banca Europeană de Investiţii în vederea dezvoltării companiei”, a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice Iaşi.

Veniturile pe piața internă în 2022 au crescut cu 32,9% față de 2021

Din cele aproximativ 100 milioane euro venituri din total vânzări (482,7 milioane lei) obţinute în anul 2022, veniturile din piaţa internă au fost de 298,6 milioane lei, în creştere cu 32,9% comparativ cu valoarea din anul 2021, mai menționează sursa citată.

În perioada de referinţă, Antibiotice a obţinut un profit brut 41,9 milioane lei, cu 38% mai mare față de anul 2021.

Eficienţa activităţilor producătorului de medicamente este semnificativ influenţată de valoarea taxei clawback care a fost de 31,3 milioane lei şi care cumulată cu valoarea profitului brut asigura un profit de 73,2 milioane lei, a transmis compania.

Profitul din exploatare a înregistrat o valoare cu 28% mai mare față de valoarea planificată, ajungând la fila 45,7 milioane lei la finalul anului trecut.Gradul de îndatorare al companiei, determinat ca raport între total datorii şi total activ, a fost de 25%.

Vânzările de medicamente cu prescripție medicală au crescut cu 16%

Potrivit CEGEDIM Sell Out Romania, din totalul vânzărilor valorice ale companiei în anul 2022, vânzările de medicamente cu prescripţie medicală (RX) reprezintă 83,6%, în creştere cu 16% (320,4 milioane lei în 2021 – 371,6 milioane lei în 2022),

Totodată, portofoliul de medicamente fără prescripţie (OTC) al companiei a înregistrat o creştere valorică cu 7,7% (67,8 milioane lei în 2021 – 73,1 milioane lei în 2022).

„La începutul anului 2022 Antibiotice a reuşit într-un timp extrem de scurt să producă întreaga cantitate de iodură de potasiu pe care autorităţile au considerat-o necesară pentru populaţie în cazul unui dezastru nuclear. Acest lucru a arătat capabilitatea companiei de a se concentra în momente de criză şi de a răspunde nevoilor economiei româneşti”, se mai arată în comunicatul citat.