Compania Impact Developer & Contractor, dezvoltatorul ansamblului rezidenţial Greenfield din Băneasa, are în plan pentru acest an vânzarea unei suprafeţe totale de 15.000 mp de teren, atât în Bucureşti, cât şi în ţară, din stocul total de 1,2 mil. mp de loturi libere aflate la dispoziţia firmei. Decizia acţionarilor face parte din strategia de valorificare a terenurilor şi clădirilor aflate în portofoliul Impact.

Preţul terenurilor variază între 50 şi 350 de euro/mp, în funcţie de locaţie. Proprietarii companiei vizează persoanele interesate de achiziţia unor loturi în suprafaţă medie de 300 mp.

„Am învăţat de la criză să fim deţinători de portofolii. Ne concentrăm pe ideea de suprmarket imobiliar. Să ne apropiem de un număr cât mai mare de clienţi, oferind cât mai multe produse. La mall-ul nostru imobiliar avem şi lucruri accesibile şi lucruri mai sofisticate“, a declarat Dan Ioan Popp, preşedintele Impact.

În acest sens toate proiectele începute anii trecuţi de Impact au fost aduse până la stadiu de „gri“ şi sunt finalizate numai la cererea clienţilor. Potrivit lui Popp, piaţa constată o schimbare de atitudine, în sensul că persoanele interesate de achiziţia unei locuinţe revin la moda anilor 2003-2004, când se promova atitudinea antreprenorială. Practic, apar cumpărători interesaţi de achiziţia unei locuinţe la „roşu“ sau la „gri“, în primul rând pentru că preţurile sunt cu până la 40% mai reduse.

Centru de afaceri cu fonduri europene

Impact va dezvolta pe un teren din cadrul proiectului Greenfield un centru de afaceri pentru IMM-uri finanţat în proporţie de 50% din fonduri europene. Proiectul va fi dezvoltat prin intermediul unei companii independente, din care Impact deţine 45% şi necesită o investiţie de 10-11 mil. euro.

„La începutul acestui an am depus dosarul de finanţare, iar în acest moment este la evaluarea tehnică şi financiară, după ce a trecut de evaluarea administrativă“, a explicat Oana Trifu, directorul de relaţii cu investitorii din cadrul Impact.

Compania mai are în plan începerea lucrărilor la un hotel de 4 stele, cu 168 de camere, în Pipera. Pentru acest proiect a semnat o scrisoare de intenţie cu un lanţ hotelier internaţional care ar urma să opereze hotelul. În acest moment, Impact caută parteneri financiari alături de care să suporte investiţia care se ridică la 16 mil. euro.

Pe planşeta Impact se mai găsesc alte trei ansambluri noi, din care vor să înceapă în acest an câte un bloc de 40 de unităţi în fiecare proiect. Demararea lucrărilor este strâns legată de rezervarea a 60-70% din locuinţe, o condiţie obligatorie pentru accesarea finanţării bancare.

Ritm de vânzare: o locuinţă la două zile

0-51692-tabel.jpgImpact a raportat pentru primul trimestru al acestu an semnarea a 47 de contracte de vânzare de locuinţe, cu o unitate mai mult decât perioada similară de anul trecut. Valoarea totală a contractelor semnate în această perioadă a fost de 17,2 mil. lei, cu 14,6% mai mică decât anul trecut.

„În această perioadă a scăzut dorinţa de accesare a sistemului Callbuy (închiriere cu opţiune de cumpărare n.red.) şi a ratelor de la dezvoltator, datorită accesibilităţii serviciilor financiare de pe piaţă“, a menţionat Oana Trifu.

Pentru T1 2010, Impact a înregistrat o cifră de afaceri de 9,32 mil. lei, în scădere cu 43% faţă de perioada similară din 2009. Profitul net al companiei a scăzut cu 83% până la nivelul de 216.000 lei. Datoriile totale ale companiei, formate în principal din credite bancare, au scăzut în primul trimestru al anului cu 7% până la nivelul de 159 mil. lei.

Stocurile Impact au scăzut cu 2% de la 311 mil. lei la 306 mil. lei din cauza schimbării încadrării unităţilor închiriate la imobilizări corporale. Cea mai mare parte a stocurilor, respectiv 48%, este formată din terenuri, urmate de case şi apartamente finalizate, în proporţie de 28% şi de producţia în curs care reprezintă 22% din stocuri.

Disponibilităţile băneşti ale Impact au scăzut cu 25% până la 10,7 mil. lei, ca urmare a rambursării în avans a unora din credite, proporţional cu vânzarea de unităţi.